![]() |
Какая там НУШ в ситуации, когда до сих пор за бумагами (мероприятиями, отчетами и т. д.) детей не видно?! |
В. Громовой: об «имитации креатива» и бумаготворчестве
Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.
Поширив фотозвіт про «творчий звіт вчителів, які атестуються».
Отримав зливу коментарів про те, як дістала «імітація креативу» та паперотворчість.
Невже наші керманичі досі не зрозуміли, що більшість молодих вчителів тікають світ за очі саме від безглуздої роботи в школі (привіт, Сізіф!)?!
Цитую колегу: «вчитель - це той, хто рухає і сам рухається, а у більшості вчителів руху немає, є лише заумні терміни в їх атестаційному листі, значення яких вони самі не розуміють».
Отримав ось таку облікову атестаційну картку педагогічного працівника.
У ній є і «тема, над якою працює вчитель», і форми узагальнення цієї теми (на шкільному, районному, обласному, Всеукраїнському рівні. Дата, № протоколу або наказу)…
Є ось ці 37 (саме 37, Карл, за мізерну зарплатню!) напрямків діяльності педагогічного працівника в міжатестаційний період:
Відвідування спецкурсів.
Розробка методичних рекомендацій.
Розробка авторських програм.
Написання та підготовка до видання:
- підручників;
- навчальних посібників;
- словників, довідників;
Робота з фаховими виданнями:
- написання статей для публікації в фахових журналах;
- індивідуальна передплата фахових видань (вказати яких).
Участь у методичній роботі:
- керівництво;
- активна участь у колективних заходах;
- пасивна участь у колективних заходах;
- експертне оцінювання;
- узагальнення та поширення досвіду.
Впровадження інноваційних технологій.
Проведення апробації навчальної літератури.
Експериментально –дослідницька діяльність.
Завідування кабінетом.
Участь в професійних конкурсах «Вчитель року»:
- на рівні району;
- на рівні області.
Виставка –ярмарок педагогічних ідей і технологій:
- на рівні району;
- на рівні області.
Участь в інших професійних конкурсах, виставках;
- на рівні району;
- на рівні області.
Динаміка якості знань
- участь учнів у районному етапі олімпіад з базових дисциплін;
- участь учнів в обласному етапі олімпіад з базових дисциплін;
- участь учнів у Всеукраїнському етапі олімпіад з базових дисциплін;
- участь учнів у районному етапі конкурсу – захисті МАН;
- участь учнів в обласному етапі конкурсу – захисті МАН;
- участь учнів у Всеукраїнському етапі конкурсу – захисті МАН;
- участь учнів в інших районних предметних конкурсах, змаганнях тощо;
- участь учнів в інших обласних предметних конкурсах, змаганнях тощо;
- участь учнів в інших Всеукраїнських предметних конкурсах, змаганнях тощо.
Ведення позакласної роботи з предмету.
Впровадження моніторингових досліджень.
Володіння комп’ютером.
Використання комп’ютера у НВП.
Використання ЕЗНП...
Фух... А діти тут де?
У мене таке враження, що бюрократичний маразм в освіті зупиниться лише тоді, коли звільниться з роботи останній вчитель!
Ще раз повторюю простий рецепт створення НУШ: відчепіться від вчителя, припиніть його бемхати усілякою дурнею, не роздмухуйте агресивне середовище навколо школи і вчителя, дайте хоч трішки відростити давно обскубані крила.
Бо яка там НУШ у ситуації, коли досі за паперами (заходами, звітами тощо) дітей не видно?!
1000000001 раз повторюю єдино можливий шлях прориву у майбутнє вітчизняної освіти: відігнати від школи чиновника і не пускати туди попа.
І для цього не треба витрачати жодної копійки грошей.
Якщо ми цього нарешті не зробимо, уся енергія освітянського потягу і надалі йтиме в свисток...
Ось це мають зрозуміти і люди, які «там, наверху» займаються удаваною дебюрократизацією і рапортують грантодавцям про «зменшення бюрократизму на 23%». І ті, хто «тут, внизу» з фанатизмом виконує будь-які дурнуваті «вказівки».
Освіта.ua
13.03.2020