И. Ликарчук: несколько мыслей о проведении пробного ЗНО

Проведение пробного ЗНО - возможность региональным центрам качества образования заработать деньги

И. Ликарчук: несколько мыслей о проведении пробного ЗНО

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Сьогодні розпочалася реєстрація на пробне ЗНО. Як людина, котра започаткувала його проведення, очевидно маю повне право висловити кілька думок про нього.

1. Ми придумали пробне ЗНО для полегшення життя тих, хто збирався складати основне. Щоб вони могли пройти тренування для ознайомлення з процедурою, яка тоді була новою і незнайомою. Без будь-якого змістового наповнення. І тим більше без визначення результатів такого оцінювання. За роки, що пройшли, з процедурою проведення ЗНО не знайомі лише немовлята. Виникає питання: «То який сенс у проведенні пробного?» Відповідаю, що сенс один - дати можливість регіональним центрам оцінювання якості освіти заробити гроші. Інших сенсів не бачу.

2. За практикою, що давно утвердилася, укладаючи тести для пробного ЗНО, ніхто особливо не ускладнює собі життя. Переважно безсистемно добираються завдання із тестів минулих років - і уперед. Іншими словами - споживачу продають далеко не свіжий продукт. Тож особливого тренування в контексті «знаю - не знаю» там апріорі не може бути. Крім того, під час пробного ЗНО не витримується деякі внутрішні технологічні моменти, включаючи методику визначення результатів, які є важливими для забезпечення об’єктивності оцінювання. За таких умов марна справа покладати надії на те, що подібне оцінювання щось покаже об’єктивно.

3. Зважаючи на зазначене вище, вважаю, що від пробного ЗНО давно потрібно відмовитися й, відверто кажучи, не дурити людей. Але через те що ЗНО муміфіковано і не змінюється упродовж десятиріччя, то це зробити бояться. Бо тоді й мумія розпадеться, й заробітків не буде. Хоч насправді вихід є. Відмовившись від пробного ЗНО, необхідно запровадити практику складання ЗНО з кожного предмету упродовж року кілька разів. Один раз - за кошти бюджету, а кілька інших разів - за кошти абітурієнтів. Результати усіх кількох ЗНО повинні бути рівноцінними (за рахунок створення однакових умов і порівнювальних за складністю тестів). Абітурієнт повинен отримати право подавати до приймальної комісії результат того ЗНО, який він вважає найкращим із кількох... І це - не обов’язково результат того ЗНО, яке проводилося за бюджетні кошти. Така система буде набагато справедливішою і психологічно комфортнішою для абітурієнтів. Щоправда, вона буде набагато складнішою для організаторів зовнішнього оцінювання. Але хто про тих абітурієнтів думає? Важливіше - не напружувати організаторів.

Оригинал

Освіта.ua
03.01.2020

Популярные блоги
И. Ликарчук: педагогам школ не должны урезать зарплату Почему сокращение бюджетных расходов в образовании нужно проводить за счет тех, кто проводит уроки?
Тамара Гориха Зерня: мы потеряем много абитуриентов Государство должно максимально упростить условия вступления и расширить госзаказ.
А. Истер: упрощенное ЗНО нуждается в коррекции Предложение «выпускники будут сдавать мультипредметный онлайн-тест» требует коррекции
И. Ликарчук: система ЗНО стала на путь стагнации Спасти систему ЗНО от краха или исчезновения смогут только новые команды и технологии
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Марта
Игорь Ликарчук , наверное редко бывает в школе, а точнее вообще не бывает. Процедура ЗНО совершено не знакома тем, кто его еще не проходил. Откуда ученикам 10-х классов , да и большинству выпускников 11-х классов, знать алгоритм проведения тестирования. Именно пробное ЗНО дает возможность потенциальным абитуриентам психологически подготовиться к основной сессии. А выполнение предложенных заданий показывает на сколько ребенок готов к ЗНО. Ученикам старшей школы необходимо проходить пробное ЗНО. Оно не устарело, а очень актуально. А вот сдавать ЗНО несколько раз в году, да еще и платно - это бредовая идея. О детях надо думать!
123
Для Марта: чим процедура ЗНО відрізняється від процедури проведення олімпіад? Діти приймають участь в олімпіадах з 7-го класу. А хто ні, той іде на пробне ЗНО (на яке можна сходити і в 10-му класі).
Комментировать