Иван Примаченко: об уровне украинского образования

Результаты PISA наконец остановят стон части общества о «худшем в мире украинском образовании»

Иван Примаченко: об уровне украинского образования

Автор: Иван Примаченко, основатель платформы Prometheus.

Історичний день - вперше опубліковані результати України в дослідженні PISA, авторитетному міжнародному рейтингу якості шкільних систем.

PISA оцінює три види грамотності 15-літніх підлітків: читацьку, математичну і природно-наукову. Припускаю, що результати дослідження стануть шоком для частини українського суспільства, що живе мантрою «припиніть вже свої реформи, просто дайте освітянам працювати». Бо поки результати не вражають.

Українська шкільна освіта знаходиться на рівні з турецькою. Ми намагаємося наздогнати Білорусь і Хорватію і відчутно відстаємо від низки інших країн колишнього радянського блоку - Росії, Латвії та Литви. Вже не говорячи про Естонію, яка цього року виборола місце в невеликій групі освітніх лідерів світу. У всіх трьох категоріях - читанні, математиці і природничому знанні - ми маємо результати нижче середніх по Організації економічного співробітництва та розвитку.

З іншого боку, результати PISA нарешті зупинять стогін іншої частини суспільства про «найгіршу в світі українську освіту». Як мінімум, надавши список з майже 40 країн, шкільні системи яких гірше за нашу. Врешті-решт, ми випереджаємо Грецію і лише трохи відстаємо від Ізраїлю, школи якого інколи намагаються поставити за взірець Україні. Українська шкільна освіта не є хорошою і не є поганою. Вона є дуже посередньою.

І з цим фактом потрібно щось робити - і швидко. Бо інші країни не сплять і активно реформують свої освітні системи.

У випадку бездіяльності України ми ризикуємо опинитися ближче до кінця списку вже років за десять. Якщо ж проявимо волю до рішучих реформ, хто зна - можливо, нам вдасться повторити подвиг маленької хороброї Естонії?

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2019

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев