Антон Сененко: хорошо, что мы этот рейтинг увидели

Результат PISA напрямую ни о чем не говорит, но генерализовано дает представление о масштабе проблемы

Антон Сененко: хорошо, что мы этот рейтинг увидели

Автор: Антон Сененко, старший научный сотрудник Института физики НАН Украины, кандидат физико-математических наук.

Вляпались...

Вірніше не так: тягло, з року в рік до цього йшли і, нарешті, загрузли у болоті.

Україна вперше взяла участь в оцінюванні грамотності 15-річних підлітків у таких предметних галузях, як читання, математика та природничо-наукові дисципліни - так звана PISA.

Якщо пояснювати простою мовою - це як рейтинг країн за рівнем ВВП, тільки ПІЗА - рейтинг за рівнем якості шкільної освіти в країні.

Як і ВВП, він напряму ні про що не свідчить, демонструє середню температуру по палаті, але генералізовано дає уявлення про масштаб проблеми.

Тож сьогодні опублікували результати.

Оно на картинці шукайте Україну.

Так, за рівнем вміння читати - ми між Туреччиною та Люксембургом, на 36-й позиції.

А за рівнем вміння в математику... - на 41-й.

Це добре чи погано?

Треба дивитись на пришелепкуватого сусіда.

Росія, наприклад, на 27-й позиції. А ми, на секундочку, з одного пострадянського простору, і нам із ними і далі воювати - як арміями, так і економіками.

Поки одні ідіоти/зрадники підживлювали міф про існування гуманітарного типу мислення і непотрібність математики в реальному житті, інші - поширювали ржачні картинки про «Скажіть, коли мені ця формула косінуса в житті знадобиться?», треті - волали про падіння якості фіз-мат підготовки в країні.

Чомусь питання того, що математика - це банально про зв'язки між нейронами і загальний освітній рівень - ховалося у тінь.

Ну, то давайте тепер ці результати мастити на хліб і піднімати інноваційну економіку!

Звісно, ми ще не Уругвай, але ще навіть не малесенька Білорусь.

Я вже не кажу про Естонію.

Слід чітко розуміти, що невживання заходів призводитиме до подальшої деградації системи, і наші примарні шанси збудувати економіку країни другого світу стануть взагалі нульовими.

Від проблеми пошуку кваліфікованих електриків та токарів ми акуратно перейдемо до пошуку тих, хто правильно порахує кількість тонн гуманітарної допомоги від ООН.

Але.

Шмарклі в бік, не все так погано, і шанси є.

Добре, що ми цей рейтинг побачили. Шкода, що його не було раніше.

Гнітить і те, що учні у селах відстають від однолітків з великих міст на 2,5 роки навчання. Так, настільки гірша якість підготовки.

Тепер хай освітні експерти той звіт розбирають і пишуть притомні огляди, а я потім залюбки почитаю.

Поки ж даю посилання: Національний і Міжнародний звіти тут.

Короткий аналіз від Міністерки Міністерства освіти і науки - тут.

Плюс вже є перша заява - наступний рік в Україні проголосять роком математики.

Сподіваюсь, що тепер під тези про Лептонного Бога та Квантово-орбітальну культурологію спробують підвести якісь математичні розрахунки, а не лише бла-бла.

Якщо без жартів - це добре.

Апдт. Хоча я тут з приводу Росії подумав. Може, там було, як і з тестами на допінг? Просто 40-річні худенькі фсб-ешники заднім числом оформлювалися, як школярі?

Оригинал

Освіта.ua
03.12.2019

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев