В. Бахрушин: о формульном подходе финансирования

Основные идеи этого механизма более или менее понятны, поскольку давно работают во многих странах

В. Бахрушин: о формульном подходе финансирования

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.

Неефективність чинного механізму фінансування вищої освіти і його невідповідність соціально-економічним реаліям обговорюють вже не перший рік.

Як основний варіант його зміни вже 4-й рік обговорюють формульний підхід. Основні ідеї цього нового механізму більш-менш зрозумілі, оскільки давно працюють у багатьох країнах. Але важливі і деталі.

Є певна невідповідність між коментарями щодо можливої формули і внесеними до Верховної Ради пропозиціями змін до Бюджетного кодексу. Зокрема, незрозуміло, яким буде вплив контингенту студентів на обсяг фінансування. Також є питання стосовно часу запровадження формульного розподілу. Тут є проблеми нестиковки фінансового і навчального року.

Держава взяла на себе певні зобов'язання стосовно навчання студентів, які були зараховані на навчання за державним замовленням у цьому році та в попередні роки. І вона має свої зобов'язання виконувати. Є два варіанти - або планувати початок розподілу за формулою з вересня, або закладати на цей рік мінімальне фінансування на рівні не менш 85-90% від попереднього року з урахуванням прогнозованого рівня інфляції.

І головне - формула забезпечує об'єктивність, але не завжди забезпечує ефективність.

Є істотний вплив вибору показників оцінювання та вагових коефіцієнтів на результат розподілу. Тому перш ніж запроваджувати формульний підхід, необхідно ретельно перевіряти на моделях і шляхом експертного оцінювання, чи дійсно результати його застосування підтримують і стимулюють саме те, для чого запроваджується формула.

Оригинал

Освіта.ua
24.10.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!