В. Бахрушин: о формульном подходе финансирования

Основные идеи этого механизма более или менее понятны, поскольку давно работают во многих странах

В. Бахрушин: о формульном подходе финансирования

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.

Неефективність чинного механізму фінансування вищої освіти і його невідповідність соціально-економічним реаліям обговорюють вже не перший рік.

Як основний варіант його зміни вже 4-й рік обговорюють формульний підхід. Основні ідеї цього нового механізму більш-менш зрозумілі, оскільки давно працюють у багатьох країнах. Але важливі і деталі.

Є певна невідповідність між коментарями щодо можливої формули і внесеними до Верховної Ради пропозиціями змін до Бюджетного кодексу. Зокрема, незрозуміло, яким буде вплив контингенту студентів на обсяг фінансування. Також є питання стосовно часу запровадження формульного розподілу. Тут є проблеми нестиковки фінансового і навчального року.

Держава взяла на себе певні зобов'язання стосовно навчання студентів, які були зараховані на навчання за державним замовленням у цьому році та в попередні роки. І вона має свої зобов'язання виконувати. Є два варіанти - або планувати початок розподілу за формулою з вересня, або закладати на цей рік мінімальне фінансування на рівні не менш 85-90% від попереднього року з урахуванням прогнозованого рівня інфляції.

І головне - формула забезпечує об'єктивність, але не завжди забезпечує ефективність.

Є істотний вплив вибору показників оцінювання та вагових коефіцієнтів на результат розподілу. Тому перш ніж запроваджувати формульний підхід, необхідно ретельно перевіряти на моделях і шляхом експертного оцінювання, чи дійсно результати його застосування підтримують і стимулюють саме те, для чого запроваджується формула.

Оригинал

Освіта.ua
24.10.2019

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев