Игорь Ликарчук: тогда были пионеры, теперь - «казачата»

Считаю то, что во многих школах вытворяют с казачеством - это преступление, осквернение истории

Игорь Ликарчук: тогда были пионеры, теперь - «казачата»

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Увечері довго перекладав на полицях старі папери. Які й викинути жаль, і користі з них уже ніякої.

Затримав свій погляд на конспектах лекцій із «Теорії та методики піонерської роботи». Був колись такий предмет у нашому педінституті. Гортав його, і прийшла думка: «А, власне, що змінилося?

Тоді були піонери, тепер – «козачата». Ті ж форми й методи так званої «виховної» роботи з ними; свята пісні і строю, марші, вечори слави; ті ж запрошені дідусі, які невідомо коли і з якого дива стали очільниками якихось козацьких куренів, як колись ветерани радянсько-німецької війни...

Про форму промовчу, бо тоді не вважалися піонерами ті, хто не носив піонерський галстук, а сьогодні - ти не козак, якщо без козацьких шароварів.

Щоправда, є одна відмінність. У піонерському галстуку потрібно було приходити щодня, а шаровари надягають лише на свята; галстуки носили й шкільні керманичі піонерів, а козацькі штани на теперішніх виховниках не побачиш... А було б гарна сексапільна картинка...

Тоді всі шкільні стіннівки були вщерть заповнені дописами про піонерське життя, а сьогодні шкільні та учительські акаунти в соцмережах - усілякими дописами й світлинами про різні «козацькі» звитяги. Особливо - у середині жовтня...

Розумію, що на мене зараз накинеться тьма поклонників козацтва у школі. Почнуть звинувачувати навіть в українофобії. Але дарма. Хоча б і тому, що подібне вже переживав, коли випроваджували на вільні хліба піонерію із закладів освіти Київщини.

Дарма й тому, бо вважаю те, що у багатьох школах витворяють із тим козацтвом - це своєрідний злочин. Це паплюження славних сторінок історії нашої країни, це нівелювання її історичної пам’яті. Це - кітч. Тим більше, що далеко не все у козацтві варте наслідування. Як і далеко не всі гетьмани були державниками високого ґатунку чи високоморальними людьми. Між іншим, як і вожді піонерів - Лєнін та його соратники і наступники.

Результат подібного «козацького» виховання уже відомий наперед: кількість манкуртів у суспільстві щороку зростає і продовжуватиме зростати в арифметичній прогресії. Під звуки свят патріотичної пісні та строю з козацькою кашею та козацькими іграми. Уже не з піонерськими...

І чомусь ідея розкозачення нашої школи мені все більше приходить на думку... Щоб виховання не ототожнювалося із маршируванням, вишколом, шароварами, байками, два притопа-три прихлопа...

Іншими словами - в школах НЕГАЙНО ПОТРІБНО ПЕРЕГЛЯНУТИ/ВІДМІНИТИ ТОЙ ПЛАСТ ПРИМІТИВНОГО ШИРПОТРЕБУ, який називається виховною роботою, незважаючи на те, що він гарно приправлений високопарними, але духовно порожніми фразами...

Оригинал

Освіта.ua
23.10.2019

Популярные блоги
Т. Ефимова: как школа убивает мотивацию у детей Почему в школе до сих пор снижают оценки за отступления, неправильную запись и цвет рисунка
Е. Бобкова: участие в олимпиаде не должно быть принудительным Жизнь и здоровье детей и учителей являются высшей ценностью, чем результат олимпиад
И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы Ни одним законом или нормативным документом обязательность участия каждой школы в олимпиадах не предусмотрена
О. Украинец: ЗНО по литературе точно не нужное Школьная программа предусматривает чтение текстов и биографий, а не изучение литературы, и это разные вещи
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев