И. Ликарчук: издевательство над сельской школой

Сельскую школу закрыть гораздо легче, чем предложить ей новую жизнь без классно-урочной системы...

И. Ликарчук: издевательство над сельской школой

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Сьогодні в мережі прочитав інтерв’ю одного із навколоосвітніх «експертів» про необхідність об’єднання в сільській школі кількох предметів для викладання одним учителем...

Пані та панове експерти, радники, й дорадники. Скільки ви іще будете знущатися із сільської школи, із людей, котрі живуть в сільській місцевості, та, на відміну від вас, добре знають, що хліб росте не в гіпермаркеті…

Усі ваші прожекти стосовно сільської школи мають лише одну мету: ліквідувати ці школи. Бо сільські школи, як більмо на оці. Більмо для тих, хто планує та розпоряджається бюджетом. Незважаючи на те, що саме аграрний сектор і чи не є основним наповнювачем цього бюджету. Тому й придумали нісенітницю про те, що сільські школи не забезпечують належної якості освіти.

А хто ту якість і чим міряв? Результатами ЗНО? Це однаково, що говорити про здоров’я населення країни, рахуючи кількість проданого алкоголю…

Та, навіть, якщо і так, то чому ніхто не враховує, яка частка участі репетиторів в «хороших» результатах ЗНО міських учнів? Упевнений, що якби репетиторства не було, то результати міста і села не дуже відрізнялися б. Чотири роки тому в Україні масово почали створювати опорні школи, куди щодня, інколи за 20-30 км підвозять учнів старших класів із отих «неперспективних» сільських шкіл? Результати ЗНО від такого підвезення в тих учнів поліпшилися? Не поліпшилися.

То, очевидно, що справа не в тому, ДЕ розташована школа і чи вона повно-, або малокомплектна. А в тому, як там організований освітній процес. І до тих пір, поки в невеликих школах освітній процес буде організований на засадах класно-урочної системи, позитивних змін у результатах діяльності цих закладів не буде.

Біда в тому, що над цим питанням ніхто не хоче працювати. Ні в міністерстві, ні в НАПН. Як не напружую пам`ять, але не можу пригадати аби хоч один документ з питань роботи сільської школи, прийнятий за останні десять років...

Бо сільську школу закрити набагато легше, аніж запропонувати для неї нове життя без класно-урочної системи… І плести байки про освітні гіперлупи (типу об’єднання кількох предметів) набагато простіше, ніж запропонувати реальні шляхи запровадження іншої моделі організації навчання.

Колись схаменемося, та буде пізно. Дерева та бур’яни в класах сільських шкіл виростуть.

Замість учнів.

Оригинал

Освіта.ua
20.09.2019

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
Ми в сільських школах давно не вчимо дітей! Ми співаємо, танцюємо,маршируємо, малюємо... Конкурси, акції, агітбригади, концерти, змагання і інша діяльність... Кому потрібен учень і урок? Можна що тижня відміняти уроки заради квестів, спортивних змагань і інших акцій! Математика , мова - це дурниці! Головне кількість учасників "Колосків" і "Бобрів", ...! Діти не беруть в руки підручників... А адміністрація не хоче цього бачити! Головне, давно, не знання і не дитина, а чиновник який імітує бурну діяльність в освіті! І заберіть у нього все вище сказане і він взагалі не потрібен!
Володимир
Сьогодні сільські школи переживають нелегкі часи .адже вони залишились поза увагою держави. Недостатнє фінансування .низький рівень матеріально-технічноі бази.а саме головне мала кількість дітей.не дають можливості створювати належний рівень навчально-виховного процесу Вважаю рівень грамотності в міських школярів не вищий від сільських Однозначно всі перестали навчатись Стосовно ЗНО його дійсно треба відмінити.повернути ту прогресивну систему складання іспитів коли бачили і чули голос абітурієнта.бачили його рівень грамотності Опорні школи теж сьогодні високих результатів не дають. треба зберегти на селі те що є Треба на державному рівні змусити сільгоспкерівників всіх форм власності створювати нові робочі місця забезпечити роботою молодь створити належну інфраструктуру на селі заохочити молодь тоді виросте рівень дитячого потенціалу саме тоді і буде на селі прогрес і не треба створювати новий велосипед
Елена
Боже. Як правильно сказано. Це дійсно так. Складається враження, що ми еволюціонуємо в зворотному напрямку. В 50 х. роках теж на селі була одна вчителька, яка викладача усі предмети. Здається що ми до цього рухаємось. Прикро. Ми ж люди 21 століття. І в селах живуть люди працюють вчителі і навчаються діти, які не відрізняються від міських.