Игорь Ликарчук: не надо делать из оценок катастрофу

Оценка - отражение субъективной точки зрения учителя о знаниях, поведении, внешнем виде ученика

Игорь Ликарчук: не надо делать из оценок катастрофу

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

У ці дні в сім'ях українців чи не найбільше розмов про шкільні оцінки. За навчальний рік, за весь час навчання в школі... Одні радіють, інші сумують, треті про те намагаються не думати.

Я підтримую третіх. Нам уже давно потрібно звикнути до того, що шкільна оцінка - відображення СУБ’ЄКТИВНОІ ТОЧКИ зору вчителя про рівень знань/поведінки/відношення до навчання/зовнішнього вигляду учня/його відношення до вчителя...

На учительську оцінку впливає величезна кількість об'єктивних в суб'єктивних чинників, особливо в тоталітарно-адміністративній системі управління школою. У ній немає, і апріорі не може бути, об'єктивної системи оцінювання як роботи вчителя, так і результатів навчання учня.

Це стало абсолютно очевидним після запровадження ЗНО. Незважаючи на всі його огріхи й проблеми.

Тому повторюю ще раз: до шкільної (учительської) оцінки потрібно відноситися, як до суб'єктивних короткочасових реалій сьогодення. Й не більше. Та не робити із оцінок катастрофу.

У цьому контексті окреме питання - середній бал атестата. Для вступу до справжніх ВНЗ він, як правило, не має ніякого значення. А коли у коледжах, технікумах, училищах починають рахувати середній бал, то це викликає посмішку й розуміння неповносправності розуму в тих, хто це придумав, і тих, хто це робить.

Бо середній бал документа про освіту - тотожний середній температурі в хворих лікарні. Інформативність ніяка.

А ще коли цей бал, виставлений за критеріальною шкалою, починають переводити у рейтингову шкалу, то це свідчить про повний дурдом із назвою «Веселка».

Тож не гнобіть ваших дітей за «погані» оцінки. Вони далеко не завжди свідчать про рівень знань та розвитку тих, кого оцінюють.

Крім того, як свідчить практика , далеко не завжди «відмінники» стають успішними в майбутньому житті...

Оригинал

Освіта.ua
03.06.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев