И. Ликарчук: о дискредитации идей сертификации

Подход к сертификации нарушает требования Закона "Об образовании" и не имеет права на жизнь

И. Ликарчук: о дискредитации идей сертификации

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Іще раз повернуся до теми сертифікації вчителів. Як свідчать наміри ДСЯО, яка займається проведенням сертифікації, експерти, котрі приїдуть до тих відважних, хто вирішив сертифікуватися, будуть «спостерігати» за уроками і за тим, що робить вчитель під час перерв?!

За результатами «спостереження» експерт зобов’язаний оцінити побачене у якихось балах. При цьому ч.1. ст.54 Закону України «Про освіту» гарантує вчителю, серед іншого, право на «академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність.., вільний вибір форм, методів і засобів навчання...»

Уявимо собі, що експерту не сподобалися форми, методи, засоби навчання, які використовує вчитель, його педагогічна технологія. Зрозуміло, що він їх не оцінить високим балом. І, відповідно, вчитель сертифікацію не пройде. З усіма наслідками для нього...

На мою думку, такий підхід є порушенням вимог статті закону, яку я навів вище, і не має права на життя.

А про «спостерігання» за вчителем під час перерв - то взагалі дикість, рівноцінна спостереженню за ним у його особистому житті. Жуть...

І це все замість того, щоб оцінювати роботу вчителя за реальними результатами.

Зрозуміло, що оцінювати за реальними результатами роботу вчителя набагато складніше, ніж спостерігати за тим, що вчитель робить під час перерви.

Та це зовсім не означає того, що сертифікацію потрібно організовувати й проводити аби як. Хіба що для повної дискредитації її ідей.

Оригинал

Освіта.ua
20.03.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев