А. Недоля: об аккредитации отдельной специальности

Зачем вузам проводить аккредитацию бакалавров, если уже аккредитованы магистры?

А. Недоля: об аккредитации отдельной специальности

Автор: Анатолий Недоля, доцент, Запорожский национальный университет.

Якщо науково-педагогічний чи науковий працівник одержав науковий ступінь доктора наук, нікому не спаде на думку називати його кандидатом наук, хоча такий диплом у нього також існує. Теж саме, якщо отримано звання професор, ніхто не називає його доцентом, хоча такий атестат теж у нього є.

Вважається, що звання професор дається на основі звання доцента, а науковий ступінь доктора наук на основі кандидата. Тобто попередні звання ніби нівелюються. Аналогічні приклади можна навести для власників дипломів бакалавра та магістра. Якщо маєш диплом магістра, ніхто не називає тебе бакалавром.

Чому ж інша ситуація з діяльністю, пов’язаною з акредитацією окремої спеціальності? Виявляється, якщо ви акредитували спеціальність з підготовки магістрів, то це не означає, що ви акредитували спеціальність з підготовки бакалаврів. Бо тоді не буде чим зайнятися певним відділам чи агентствам. Хоча готувати магістрів без наявності суміжної спеціальності для підготовки бакалаврів нелогічно та й нерозумно.

Якщо не в змозі здійснювати підготовку політологів чи юристів рівня бакалавра, то який сенс надавати йому ліцензію з підготовки магістрів? Те ж саме можна сказати про підготовку докторів філософії, бо освіта має ступеневий характер.

Тому, якщо вже МОН України затвердило результати акредитації магістрів, не вимагайте акредитації бакалаврів близької спеціальності, на якій базується магістр – це просто алогічно та смішно, або робіть все одразу, як один захід.

Інакше виникає думка, що гроші на освіту є, просто використовують їх неефективно.

Освіта.ua
20.02.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!