Виктор Громовой: точки над I (dot the I)

Учитель мотивирует, сопровождает, а не ретранслирует информацию и контролирует процесс ее «усвоения»

Виктор Громовой: точки над I (dot the I)

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

  • Знання не дають, їх здобувають власною працею.
  • Освіта - це не те, що запам'яталось, а те, що «лишилось після того, як усе вивчене в школі забулось».
  • Компетентності не формують, їх набувають(звісно, якщо створено середовище для того, щоб учні могли їх набути).
  • Патріотизм не виховують, ним «просолюються», як огірки у розсолі, якщо у здоровому соціумі є правильна система цінностей і координат.
  • Освіта – це не послуга із «незмінно чудовим результатом». Це засів «розумного, доброго, вічного» у незораний ґрунт пострадянського розшарпаного соціуму, коли змучені «сівачі» усе ще «без надії сподіваються», що хоч щось проросте.
  • Досвід не передають, а набувають (звісно, можна поділитись якоюсь ідеєю, у процесі реалізації якої люди зможуть набути власний досвід).
  • Учитель не ретранслює інформацію і контролює процес її «засвоєння», а надихає, мотивує, супроводжує…
  • До школи дітей не віддають, як у «камеру зберігання», а сприймають її лише як один із дороговказів у процесі побудови індивідуальної освітньої траєкторії дитини, на кшталт таблички на стовпі...
  • Педагоги – це не колектив однодумців (якщо усі думають однаково, це означає, що не думає ніхто), а спільнота різнодумців, об'єднана спільними цінностями та схожим баченням майбутнього.
  • Зміст освіти не визначають ще до того, як дитина переступила поріг школи, його генерують у процесі її індивідуального поступу до зникаючих горизонтів сучасної освіти.
  • Освіту зверху не реформують, реально реформувати її можна лише знизу.
  • Інновації в освіті не впроваджують, інноваційний потенціал вчителів розкріпачують шляхом створення атмосфери свободи педагогічної думки та дії, інноваційного клімату, що стимулює творчий пошук.
  • Бюрократичними методами освіту не дебюрократизовують, бюрократизавр може сконати лише за умови відсутності «кормової бази».
  • Хорошими педагогами та директорами шкіл не керують, вони самі знають, що їм робити («Немає сенсу наймати тямущих людей, а потім вказувати, що їм робити. Ми наймаємо тямущих людей, щоб вони говорили, що робити нам», - Стів Джобс).

Оригинал на сайте Освітня політика.

Освіта.ua
13.02.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
tatianashults
Влучно! Згодна на всі 100%! Роздрукую і буду читати колегам! тільки так, а не інакше!

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!