В. Громовой: парадоксальные пожелания рядовых родителей

Контент-анализ требований родителей к современной школе на основе их сообщений в известной ФБ-группе

В. Громовой: парадоксальные пожелания рядовых родителей

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Щойно провів контент-аналіз вимог батьків до школи на основі дописів в одній відомій ФБ-групі. Як ви гадаєте, що вони «замовляють»?

Батьки хочуть:

1. Щоб усе було безкоштовно і як на Заході (технічне оснащення, рівень харчування тощо), бо ми «платим налоги» (як на пострадянському Сході).

2. Щоб дітей (і борони Боже, батьків) не «грузили» домашніми завданнями, але рівень їх навчальних досягнень був як у японців, а ЗНО вони складами без допомоги репетиторів із найвищими балами.

3. Щоб дітей не залучали до самообслуговування та будь-яких інших робіт (як це роблять в Японії), але... щоб вони були на виході зі школи працьовитими, соціально активними тощо.

4. Щоб вчителі взяли на себе (замість батьків, які «здають» дитину до школи й у яких «нет времени») і виховну функцію, але вони могли сіячів «розумного, доброго, вічного» лаяти останніми словами в присутності дітей, вважати лохами й лузерами і відверто писати про це у ФБ.

5. Щоб у школі працювали найкращі у світі вчителі, але вони отримували там жебрацьку зарплату («патамушо сами согласились на такую работу») і можна було завжди витерти ноги об вчителя (ату його, у будь-якій ситуації вчитель апріорі винен).

6. Щоб у дітей була мотивація до навчання та здорового способу життя попри те, що вони часто спостерігають, як їхні батьки бухають по-чорному та дивляться винятково тупі серіали та «Битву екстрасенсів», а вірогідність побачити тата чи маму із розгорнутою книгою близька до вірогідності побачити марсіан.

7. …………………….

Як діяти школі в умовах такої парадоксальності побажань пересічних батьків?

P.S. Зробив цей аналіз не заради роздмухування протистояння двох повноцінних (?!) учасників освітнього процесу в школі - батьків та вчителів.

Ця аналітика «парадоксальних побажань» показує, як непросто нам вести педагогізацію батьківської громадськості і як непросто зупинити те вкрай агресивне середовище, яке зараз створено навколо школи і яке накриває мутною хвилею будь-які паростки нового.

Без надії сподіваюсь на появу інших підходів, які дозволять разом витягнути з болота всіма кинутого на розбитій дорозі розшарпаного освітянського воза. Лебідь, рак і щука з цим завданням точно не впораються...

Оригинал

Освіта.ua
22.01.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев