А. Недоля: многоступенчатое обучение в вузах

Задекларированный переход на трехуровневый цикл подготовки в вузах не реализован в полном объеме

А. Недоля: многоступенчатое обучение в вузах

Автор: Анатолий Недоля, доцент, Запорожский национальный университет.

Коли студент вступає до магістратури чи до аспірантури, він проходить повну процедуру вступу: подає документи у ЗВО, складає іспити, а на деякі спеціальності навіть ЗНО тощо. Такий вступ вважається новим зарахуванням на перший курс магістратури чи аспірантури. Також вважається, що на таку програму може вступити будь хто, якщо складе вступні іспити.

Але насправді нічого не змінилося, і такий вступ залишається лише процедурою, тому що освітні програми у більшості випадків не адаптовані для вступників, які ніколи не навчались на обраній спеціальності раніше. Тобто при вступі хіміка на освітню програму магістра з програмування чи фізики, він не зможе пройти короткий курс з обраної спеціальності, тому що це не передбачено навчальним процесом, а повинен. Інакше кажучи, ми отримаємо у майбутньому нового недонавченого магістра з дипломом, але без необхідного набору знань та вмінь.

Опоненти можуть заперечити, що бакалавр все ж склав вступні іспити на спеціальність. Погоджуюсь, що такий вступник щось знає з обраної спеціальності, але, на мою думку, цього недостатньо.

От і виходить, що насправді такі бакалаври продовжують навчання на п’ятому курсі спеціальності, на якій вони раніше не навчались.

З програмами доктора філософії ситуація ще гірша. Формальна заміна предметів, за якими складалися раніше кандидатські мінімуми, на такі ж самі, або інші, у яких викладаються спірні або недоведені теорії, є сумнівною практикою. Насправді програми PhD повинні мати не узагальнений, а саме спеціалізований характер для кожної окремої наукової спеціальності, навіть в межах однієї галузі знань.

Але університети не готові до індивідуального підходу до кожного здобувача третього ступеню вищої освіти і економлять кошти, позбавляючи таких аспірантів якісної підготовки.

Тому імплементація таких необхідних змін у вищій освіті залишається в основному лише у мріях і навіть не на папері.

Освіта.ua
22.01.2019

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев