Виктор Громовой: о казусе с понятием «агент перемен»

Из-за семантического перенасыщения понятие «агент перемен» теперь вызывает нескрываемое раздражение

Виктор Громовой: о казусе с понятием «агент перемен»

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Володимир Гевко нагадав про феномен семантичного перенасичення. Якщо багато разів повторювати якесь слово, у якийсь момент воно втрачає свій семантичний зміст, стає чужим і незрозумілим, просто набором звуків.

Парадоксально, але факт: багаторазове повторення одного і того ж слова приводить до суб'єктивного відчуття втрати змісту цього слова.

Тепер я знаю, яке можна дати наукове визначення тому казусу, який трапився на українських теренах із поняттям «агент змін», яке ми запозичили з англомовної літератури. Саме семантичне перенасичення стало причиною того, що вкрай заяложене поняття «агент змін» тепер викликає неприховане роздратування серед широкого педагогічного загалу.

І це роздратування може перерости на локальному рівні у стадію відкритого конфлікту (глузування, цькування тощо), якщо завтра хтось надумає надавати статус агента змін, наприклад, просертифікованим вчителям.

До речі, те ж саме сталось і з терміном «біла ворона...

Що робити, що уникнути феномену семантичного перенасичення?

Уміти вчасно зупинитись і не передавати куті меду.

Оригинал

Освіта.ua
27.12.2018

Популярные блоги
Н. Глюза: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
И. Ликарчук: ЗНО становится токсичным для образования ЗНО должно быть отделено от школы, для сохранения как ЗНО, так и нормальной школы
Д. Ламза: учитель должен оставлять проблемы вне школы Нужно оставлять негатив за порогом школы, а детям нести и сеять доброе, разумное, вечное
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев