Виктор Громовой: о казусе с понятием «агент перемен»

Из-за семантического перенасыщения понятие «агент перемен» теперь вызывает нескрываемое раздражение

Виктор Громовой: о казусе с понятием «агент перемен»

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Володимир Гевко нагадав про феномен семантичного перенасичення. Якщо багато разів повторювати якесь слово, у якийсь момент воно втрачає свій семантичний зміст, стає чужим і незрозумілим, просто набором звуків.

Парадоксально, але факт: багаторазове повторення одного і того ж слова приводить до суб'єктивного відчуття втрати змісту цього слова.

Тепер я знаю, яке можна дати наукове визначення тому казусу, який трапився на українських теренах із поняттям «агент змін», яке ми запозичили з англомовної літератури. Саме семантичне перенасичення стало причиною того, що вкрай заяложене поняття «агент змін» тепер викликає неприховане роздратування серед широкого педагогічного загалу.

І це роздратування може перерости на локальному рівні у стадію відкритого конфлікту (глузування, цькування тощо), якщо завтра хтось надумає надавати статус агента змін, наприклад, просертифікованим вчителям.

До речі, те ж саме сталось і з терміном «біла ворона...

Що робити, що уникнути феномену семантичного перенасичення?

Уміти вчасно зупинитись і не передавати куті меду.

Оригинал

Освіта.ua
27.12.2018

Популярные блоги
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
И. Ликарчук: бумажный или электронный журнал? Что изменится в школьном образовании от появления электронного журнала?
А.Мирошниченко: для чего нужны учебники? Талантливым педагогам не нужны учебники, они знают предмет и стремятся преподавать своими словами
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев