И. Ликарчук: вопросы, на которые не могу найти ответ

Почему от уровня составителей программы должны страдать учителя, у которых и так с НУШ много проблем

И. Ликарчук: вопросы, на которые не могу найти ответ

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Продовжив читати «Програму незалежного тестування для вчителів початкової школи закладів загальної середньої освіти», котра запропонована для громадського обговорення.

Звернув увагу, що однією з компетеностей, яку передбачається оцінювати під час учительського ЗНО, є «знання основі методології науково-педагогічних досліджень». Тобто, якщо вчитель початкових класів методології науково-педагогічних досліджень не знає, то він гіпотетично сертифікацію може не пройти.

У мене негайно з’явилося кілька питань, на які не можу знайти відповідь.

1. Науково-педагогічні дослідження та вчительська діяльність - абсолютно різні галузі професійної діяльності. Вчитель початкових класів отримує заплату за ПЕДАГОГІЧНЕ навантаження, а не за науково-педагогічні дослідження. Він ними може займатися, але поза своєю основною діяльністю. А може й не займатися. То із якого дива «знання основ методології науково-педагогічних досліджень» віднесено до його компетентностей. Що це - жахливий непрофесіоналізм укладачів цієї дивакуватої програми чи тих, хто розробляв і затверджував так званий «професійний стандарт вчителя початкових класів»?

2. Чому автори програми до фахових знань та умінь, якими має володіти вчитель початкових класів в межах компетентності «Проведення педагогічних досліджень» із усього їхнього розмаїття обрали лише проведення педагогічного експерименту? Тому, що автори Програми тестування про інші «знання та уміння» не мають уявлення, чи тому, що «так легше»?

Між іншим, аналогічні питання виникають і стосовно інших компетентностей, наявність яких має перевіряти учительське ЗНО.

Для прикладу. Програма вимагає, що вчитель повинен знати «класифікацію методів навчання у початковій школі». А чи знають автори Програми тестування про те, що існує кілька десятків класифікацій методів навчання. І чому вони із усього розмаїття класифікацій обрали лише класифікацію методів «за типом пізнавальної діяльності» та «на основі джерел інформації»? А якщо вчитель знає та успішно використовує інші методи навчання? Між іншим, таке право йому надане Законом «Про освіту».

Або інша вимога: вчитель повинен уміти «розробляти навчальні заняття». Цікаво, що мали на увазі автори, вживаючи поняття «розробляти»?

Подібного безглуздя в «Програмі тестування» - тьма. Читаєш цю програму - і створюється враження, що рівень тих, хто її розробляв, як у студентів другого курсу педуніверситету.

Але чому від того рівня мають страждати вчителі? У яких і так при розбудові НУШ проблем більше, ніж очікувалося.

Мабуть, єдине, що їм не вистачає, то це вивчити і знати «таксономію Блума», «сайти освітянських проектів, видавництв..» та вміти складати «план професійного саморозвитку». Був же колись у совєтській школі «план самоосвіти». Чому б у процесі сертифікації не примусити вчителя складати його знову, лише назвавши «по-модньому»? Ото буде що перевіряти усіляким інспекторам та експертам...

Куди йдемо, колеги?

Оригинал

Освіта.ua
21.12.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Ann
Був же колись у совєтській школі «план самоосвіти» Чому ж був. І зараз є. Особливо перед атестацією чи перевіркою з відділу освіти. Уже котрий рік від усіх наглядачів-інспекторів-"реформаторів" потребую єдиної методичної допомоги - не заважайте. Дайте можливість працювати.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!