Виктор Громовой: «у них» и «у нас» - два разных мира

Если «там» делают то, что ребенок хочет, то «у нас» мы говорим ребенку, что именно он хочет

Виктор Громовой: «у них» и «у нас» - два разных мира

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

У них: ми робимо те, що дитина хоче.

У нас: ми кажемо дитині, що вона хоче (Згадаймо, одеський анекдот: Йося, додому! - Я вже замерз? - Ні, ти вже хочеш їсти).

У них: ми пропонуємо, а дитина обирає те, що їй цікаво.

У нас: ми так чи інакше змушуємо дитину робити те, що «треба».

У них: дитина має можливість сама щось робити без будь-якого контролю вихователя.

У нас: гіперопіка з тим, щоб усе було під пильним тотальним контролем.

У них: створюється простір для проб і помилок.

У нас: зарегламентовано все, ми вчимо дитину як робити все «правильно».

У них: є можливість гнучкого самостійного вибору форм активності.

У нас: усе заповнено організованими дорослими формами активності, режимом дня тощо. Бо ми, дорослі, знаємо краще за дитину, що їй потрібно.

У них: дітям можуть запропонувати щось, заздалегідь пояснивши навіщо це, чим це цікаво тощо.

У нас: будемо робити, бо «треба» (записано у плані, від нас вимагають…).

У них: просто чіпляють на інформаційному стенді інформацію про те, хто відвідує їхній навчальний заклад.

У нас: готують «хліб-сіль» та шоу для гостей.

У них: ніхто не змушує дітей їсти те, що вони не хочуть їсти.

У нас: якщо дитина щось на з’їла, сприймається батьками як ледь не трагедія, починається пошук винних (погано готують тощо).

Більше читайте тут.

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2018

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев