В. Белый: о территориальных органах ДСЯО

От практической направленности форм работы экспертов зависит эффект деятельности новой службы

В. Белый: о территориальных органах ДСЯО

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Про очікування від територіальних органів Держслужби якості освіти

ФОРМАЛІЗАЦІЯ

Від практичної спрямованості форм роботи експертів прямо залежить майбутній ефект діяльності нової служби. Мова про таку інституційну формалізацію функцій експертів, яка б апріорі не мала шансів перетворитися на формалізм.

Бачиться безперечно необхідним, щоб служба передбачала, що експерти виключно САМІ проводять:

  • зрізи рівня підготовки певної вибірки учнів з усіх предметів;
  • зрізи рівня професійної вправності певної вибірки вчителів/вихователів закладу.

При цьому ці експерти знали, що паралельно з цим працює група «таємних експертів», які вибірково зроблять теж саме у вже відмоніторених закладах, щоб порівняти отримані результати;

Керівник групи експертів готує: а) звіт для засновника/власника закладу; б) рекомендації конкретного змісту для працівників закладу.

При цьому у експертних документах, спрямованих на забезпечення якості діяльності зі здобувачами освіти, йде мова про:

  • кадри, які не відповідають стандартам посадових обов'язків;
  • матеріальні, технічні та методично-навчальні засоби, які також не відповідають стандартам та про невідповідну державним стандартам організацію внутрішньої системи закладу по забезпеченню якості освітньої діяльності.

А ніяк не про перелік всього того, що є у закладі в наявності та «успішно працює на розумне, добре і вічне».

ЗАСТЕРЕЖЕННЯ

Без цих та деяких споріднених цьому форм та змісту діяльності експертів буде не ДЕРЖСЛУЖБА сприяння якості, а черговий пострадянський формат нецільового та неефективного використання бюджетних коштів під прикриттям новослівних «бла-бла-бла» про те, як здійснюється «впровадження нової культури партнерської допомоги педколективам замість старої практики покарань та залякувань». До речі, які ніколи ніхто й бачив хоч у якось у більшому вимірі, ніж епізодичне «попсували нерви».

Мова про застереження від безперспективної націленості на те, щоб досягати локально-епізодичними заходами того, на що деякі педагоги/заклади виявилися неспроможними після п'ятирічного університетського навчання та років бюджетом оплаченої практичної живої роботи з учнями в умовах вільного доступу до носіїв успішних освітніх практик колег чи сусідніх закладів.

Оригинал

Освіта.ua
15.11.2018

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев