И. Ликарчук: о региональных подразделениях ДСЯО

Местные образовательные чиновники продолжают издеваться над учителем и школой в лучших традициях совка

И. Ликарчук: о региональных подразделениях ДСЯО

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Однією із важливих освітніх подій минулого тижня стало урядове рішення про створення територіальних підрозділів Державної служби якості освіти. Це є правильним рішенням. Європейський підхід.

Але виникають серйозні побоювання стосовно того, чи не буде створення таких структур серйозним посиленням тиску на заклади освіти та педагогічних працівників. Бо у нас повсюдно зберігся совковий підхід у контролі за роботою закладів освіти.

Адже місцеве освітнє чиновництво, яке сидить у всіляких відділах, управліннях, департаментах, нікуди не зникло. І зникати не збирається.

Закон «Про освіту», який забрав у них функцію контролю, вони повністю ігнорують. Вони в стилі тюремних наглядачів і контролерів продовжують контролювати, вивчати, інспектувати, узагальнювати... Вони видають протиправні накази, надають так звану «методичну допомогу», організовують, здійснюють...

Іншими словами, - продовжують знущання над вчителем і школою в кращих традиціях совка.

А тепер іще з’явилися й територіальні підрозділи ДСЯО... Не розумію, чому відразу не могло бути прийняте рішення про ліквідацію або про суттєву зміну функцій отих місцевих чиновницько-методичних контор. Вони давно мали б бути перетворені в сервісні Центри забезпечення закладів освіти, які б бігли один поперед одного, виконуючи замовлення закладів освіти на постачання їх усім необхідним: від ремонтів і туалетного паперу до кадрів і сучасних технологій організацій освітнього процесу...

А усілякі методичні кабінети мали б приходити до вчителя і пропонувати свій товар - методичні розробки, поради, нові технології, книги...

А так маємо те, що маємо... Збільшили кількість контролерів-ревізорів. Ігноруючи при цьому один із законів діалектики: про можливі зміни якості від зміни кількості.

Оригинал

Освіта.ua
12.11.2018

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев