![]() |
Предложения накануне собрания НАПНУ по обсуждению содержания образования в средней школе |
В. Белый: о содержании образования и образованности
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
ТОЧКА «БІФУРКАЦІЇ»
Напередодні загальних зборів НАПНУ щодо обговорення змісту освіти у середній школі (16 листопада) у продовження очікувань на його реформування у бік осучаснення та узгодження із запитами здобувачів освіти ПРОПОНУЮ звернути увагу на пропозицію Президента НАПНУ: «Потрібно змінити перелік предметів ЗНО. Ввести обов‘язкових п‘ять. Українська, історія, математика, іноземна і один на вибір школяра: фізика, хімія, біологія і можливо географія. Вони не обов‘зково будуть усі необхідні для вступу. Випускник в залежності від майбутнього фаху подає три-чотири результати, які визначаються поза його волі. Решта служать підтвердженням успішного закінчення школи. Кожен з них важливий – скажімо, математика і для розвитку логічного мислення, і для загального розвитку, фізика - для розуміння фізичних процесів у світі, і фізичних законів тощо. Наступне: потрібно зробити правилом, що фіксується нижня межа показників ЗНО. І вона повинна бути близько 150. Буде менше студентів. Слава богу. Зате менше та краще. Зате буде більше учнів в професійній освіті, що також дуже важливо. До того у нас професійна освіта не тупикова. Хто буде гарно навчатись, отримає можливість закінчити вищу освіту», - Василь Кремень.
У РЕЗОНАНС
Від себе додам наступне:
По-перше, - допуск до університетських програм навчання будь-якої форми фінасування ЛИШЕ через ЧОТИРИ ЗНО (українська, профільний для спеціальності предмет, предмет, супутний профільному, і англійська мова базового рівня).
По-друге, для ДПА у формі ЗНО на отримання АТЕСТАТА про повну загальну середню освіту - запропоновану «п'ятірку» предметів... АЛЕ за умови скорочення переліку обов'язкових предметів на етапі 11-го класу УДВІЧІ з можливістю вибору учнем.
По-третє, для бажаючих отримати не атестат, а довідку про закінчення курсу повної загальної середньої освіти та для тих, хто «завалить» ЗНО, запровадити табель від закладу з річними оцінками у формі державного документа суворої звітності з адекватним засобом захистом бланку від підробок, у тому числі й за рахунок загальнодержавного реєстру.
По-четверте, прохідний «здав/не здав» наблизити до 50% абсолютних балів тесту ЗНО поточного року.
По-п'яте, запровадити подібну модель вже з наступного навчального року, передбачивши при цьому поділ на групи у оновлених 11-х класах для всіх предметів, які вибиратимуть учні, що сприятиме амортизації процесу перерозподілу вчительського навантаження закладу.
Освіта.ua
25.09.2018