Владимир Белый: содержание образования и реформа

Если и бывает многопрофильность, то в определенном учреждении, а не в традиционном постсоветском классе

Владимир Белый: содержание образования и реформа

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Чи можуть фундаментальні науки, визнані світом, не бути у переліку предметів за курс основної (базової) середньої освіти?

Звісно, що ні, адже освітня система кожної окремої країни на сучасному етапі цивілізації не може дозволити собі ігнорувати явище глобалізації світу. Тому, зазвичай, учні 5-9 класів мають у своєму розкладі десь зо два десятки предметів.

Чи можуть якісь з цих предметів зникати з розкладу занять у старшій школі, тобто під час здобуття повної загальної середньої освіти?

Не можуть на рівні системи освіти чи закладу, але не тільки можуть, а й мають зникнути на рівні окремого учня.

Після базової освіти повна загальна середня освіта сучасного рівня якості означає її здобуття на поглибленому змісті того чи іншого ПРОФІЛЬНОГО циклу предметів. Саме ЦИКЛУ, а не одного-двох, профільних предметів з основ наук, бо поки його (старшокласника) навчання залишається ще загальноосвітнім, а не професійним. За сутністю, тобто за змістом.

Звісно, забезпечити такий зміст навчання старшокласників по-справжньому методом простого переводу з 9-го до 10-го класу у «рідній» школі та ще й в умовах збереження структури предметів основної школи є НЕМОЖЛИВИМ.

Тому-то світ з давніх-давен вчить кожного окремого старшокласника у одно- чи багато-профільному ліцеї (якщо той дуже великий), але не у тому самому класі, що сформувався ще у початковій школі.

Якщо й буває багатопрофільність, то у певному закладі, а не у традиційному пострадянському класі і, тим більше, не в окремих учнів такого класу.

ЗМІСТ навчання українських старшокласників давно не має бути таким, як досі, коли їх всіх женуть «галопом по Європах» за тією самою структурою предметів, що й у 5-9 класах.

Оригинал

Освіта.ua
06.09.2018

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев