В. Громовой: суть изменений в поощрении труда педагогов

Критерий эффективности образования - успешность учеников (студентов) в дальнейшем после школы или вуза

В. Громовой: суть изменений в поощрении труда педагогов

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Азбучна істина: єдиним критерієм ефективності освіти є успішність наших учнів (студентів) у подальшому житті після школи (університету). Тож, результат освіти, - це здоровий старт, який забезпечує успішне майбутнє випускника. Звісно, його можна визначити лише на віддалі часу.

А ефективність роботи вчителя можна визначити, наприклад, запитавши думку людей, яких він «вивів у люди».

У скрутні 90-ті роки прообразом ефективної системи стимулювання праці були Соросівські гранти для вчителів. Відбір Соросівських вчителів проводили на основі відповідей провідних випускників ВНЗ, у яких запитували: хто твій шкільний учитель, який вивів тебе на цю стежку і допоміг зробити перші кроки до успіху? Рішення про присудження гранту приймали на основі опитування студентів, тобто дійсно вже незалежних від вчителя і школи людей.

Досі в Інтернеті можна знайти чимало коментарів на кшталт:

«Перш за все, мушу зізнатись – мене сформували й навчили соросівські вчителі з Вінницького технічного ліцею. Це було в 90-ті роки… Ті вчителі, які сприяють не тільки розумовому, а й особистісному зростанню учнів, серед них був заслужений учитель України, Соросівський учитель В.Ф.Чайка…»

Ще раз наголошую: для отримання гранту Соросівського учителя потрібно було лише, щоб багато колишніх школярів добре відгукнулися про свого вчителя. Тобто гроші йшли, оминаючи чиновницькі кишені, і місцеві бюрократи від освіти не мали аж ніякої можливості їх розподіляти «по справедливості» (звісно, так вони її розуміли).

Списки вчителів(викладачів) України, які здобули грант Соросівського учителя чи Соросівських професорів, оприлюднювались у пресі.

«Нам слід навчитись усіляко підтримувати хороших вчителів і припинити виправдовувати поганих», - ці слова Барака Обами дуже влучно характеризують сутність змін у сфері стимулювання праці освітян.

Увага запитання: чи можна було б ось цю «практику, яка спрацювала» використати зараз, наприклад, в процесі автоматичної сертифікації вчителів?!

Оригинал

Освіта.ua
06.09.2018

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев