В. Громовой: суть изменений в поощрении труда педагогов

Критерий эффективности образования - успешность учеников (студентов) в дальнейшем после школы или вуза

В. Громовой: суть изменений в поощрении труда педагогов

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Азбучна істина: єдиним критерієм ефективності освіти є успішність наших учнів (студентів) у подальшому житті після школи (університету). Тож, результат освіти, - це здоровий старт, який забезпечує успішне майбутнє випускника. Звісно, його можна визначити лише на віддалі часу.

А ефективність роботи вчителя можна визначити, наприклад, запитавши думку людей, яких він «вивів у люди».

У скрутні 90-ті роки прообразом ефективної системи стимулювання праці були Соросівські гранти для вчителів. Відбір Соросівських вчителів проводили на основі відповідей провідних випускників ВНЗ, у яких запитували: хто твій шкільний учитель, який вивів тебе на цю стежку і допоміг зробити перші кроки до успіху? Рішення про присудження гранту приймали на основі опитування студентів, тобто дійсно вже незалежних від вчителя і школи людей.

Досі в Інтернеті можна знайти чимало коментарів на кшталт:

«Перш за все, мушу зізнатись – мене сформували й навчили соросівські вчителі з Вінницького технічного ліцею. Це було в 90-ті роки… Ті вчителі, які сприяють не тільки розумовому, а й особистісному зростанню учнів, серед них був заслужений учитель України, Соросівський учитель В.Ф.Чайка…»

Ще раз наголошую: для отримання гранту Соросівського учителя потрібно було лише, щоб багато колишніх школярів добре відгукнулися про свого вчителя. Тобто гроші йшли, оминаючи чиновницькі кишені, і місцеві бюрократи від освіти не мали аж ніякої можливості їх розподіляти «по справедливості» (звісно, так вони її розуміли).

Списки вчителів(викладачів) України, які здобули грант Соросівського учителя чи Соросівських професорів, оприлюднювались у пресі.

«Нам слід навчитись усіляко підтримувати хороших вчителів і припинити виправдовувати поганих», - ці слова Барака Обами дуже влучно характеризують сутність змін у сфері стимулювання праці освітян.

Увага запитання: чи можна було б ось цю «практику, яка спрацювала» використати зараз, наприклад, в процесі автоматичної сертифікації вчителів?!

Оригинал

Освіта.ua
06.09.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!