В. Громовой: оздоровление высшего образования

Пассивная терапия в виде громких пиар-проектов поможет нашему образованию "как мертвому припарки"

В. Громовой: оздоровление высшего образования

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

У мене є радикальний, але єдино можливий рецепт оздоровлення ситуації у вітчизняній вищій освіті: наступного року встановити мінімальний прохідний бал до ВНЗ на рівні цьогорічного середнього - 155. Усіх, хто матиме менший показник, нехай чекає сфера профтехосвіти чи, образно кажучи, плантація полуниці у Польщі.

Оголошуємо про це рішення заздалегідь, щоб усі знали і потім не ображались. Буде так і без варіантів:

  • 155 - 200 балів - вікно можливостей для вступу до університету( і ніяких пільг та сільських коефіцієнтів!);
  • 100 - 155 балів - вікно можливостей для вступу до модернізованих ПТНЗ, які працюватимуть за дуальною системою навчання;
  • менше 100 балів - велкам на повторний курс у вечірній школі для працюючої молоді.

«Воплі і соплі» від спільноти #яжемать до уваги не беруться...

Бо тільки так може з'явитись конкурентне середовище у вищій школі і реальний стимул для навчання у середній школі.

На жаль, ми зараз опинились у ситуації, коли деградація вітчизняної освіти досягла межі незворотності. За прикладом американців, нам треба нарешті глянути правді в очі і відверто сказати: нація в небезпеці! (Саме з доповіді з такою назвою - "A Nation at Risk", яку за дорученням президента Рональда Рейгана підготувала спеціальна комісія у 1983 році, там почались освітні реформи 80-90-х рр. ХХ ст.).

Ситуація в українській освіті значно гірша, аніж її уявляють навіть безнадійні зрадофіли. І з кожним роком стає лише гіршою. Чим більше ми «реформуємо» нашу освіту, тим більше вона деградує. На жаль...

Пасивна терапія у вигляді гучних піар-проектів, допоможе вітчизняній освіті «як мертвому припарки». Потрібні вкрай непопулярні, але ефективні хірургічні методи лікування. Інакше - фсьо, уже навіть не пухнасте біле звірятко із Заполярної Півночі сусідньої країни підкрадається непомітно, а ведмідь-шатун гучно гупає у розшарпані двері нашої «розвалюхи»...

P.S. І не треба у відповідь нести неомарксистську псевдогуманістичну дурню про те, що кожен спроможний здобути вищу освіту. На жаль чи на щастя, ні. Реально опанувати університетський курс навчання можуть не більше 40% випускників шкіл. Ми ж набираємо вдвічі більше... Як наслідок, ті, хто не хоче і не може, демотивують тих, хто міг би вчитись «так, як треба». Адже саме цей баласт стає соціальною базою для тотальної корупції у вищій школі, а згодом перетворює Україну на «країну тупих і ще тупіших».

Дякую Олександру Співаковському за цю порівняльну табличку.

Оригинал

Освіта.ua
06.08.2018

Популярные блоги
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
И. Ликарчук: бумажный или электронный журнал? Что изменится в школьном образовании от появления электронного журнала?
А.Мирошниченко: для чего нужны учебники? Талантливым педагогам не нужны учебники, они знают предмет и стремятся преподавать своими словами
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев