И. Ликарчук: о реформах в кадровой политике

Сертификация поможет избавиться от педагогического балласта, которого бывает больше, чем профессионалов

И. Ликарчук: о реформах в кадровой политике

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Останніми днями ЗМІ майорять заголовками про «ЗНО для вчителів». Такий висновок вони зробили після одного з останніх інтерв’ю міністра освіти і науки України.

Я розумію, що новина, котра кидається в очі, дуже важлива для кожного ЗМІ. Деякі з них «на заголовки» садять навіть окремих редакторів.

Але ж не можна так відверто брехати. Бо міністр вела мову про майбутню сертифікацію педагогів, однією із складових якої є перевірка їхніх фахових знань з допомогою тестових технологій.

І хоч я не є прихильником тієї моделі сертифікації вчителів, яка закладена в чинному Законі «Про освіту», її потрібно починати. Можливо, почавши з гри в добровільну, колись перейдемо до того, що сертифікація стане обов’язковою з отриманням після її проходження ліцензії на право здійснення освітньої діяльності.

Лише це допоможе позбавитися того педагогічного баласту, якого в деяких закладах більше, ніж професіоналів. Адже наявність диплому про педагогічну освіту не є гарантією того, що його власник здатний і може бути вчителем.

Справжня сертифікація повинна відмежувати власників дипломів про отримання педагогічної освіти від тих, хто насправді може працювати вчителем. Можливо, це все-таки колись буде...

А поки що потрібно починати із добровільної. Краще починати, аніж тупцяти на місці й балакати... Тож не про «ЗНО для вчителів» йдеться. А про дуже серйозні реформи у кадровій політиці.

Оригинал

Освіта.ua
30.05.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
BB
Полностью согласен с предидущим комментарием. Зачем ВУЗы тогда в принципе? По статьям Ликарчука делаю вывод: сертификацию во всех специальностях и полный переход на самообразование начиная с пеленок. Самого Ликарчука на пенсию, по ненадобности (нет образования - нет центра оценивания).
VV
Так може краще або правильніше необхідно почати реформу з педагогічних вузів, щоб туди було бажання приходити молодим людям, які добре навчалися у школі, які до речі повинні мати задатки навчати та бажання і уміння працювати з дітьми. А то виходить що вузи самі по собі за державний кошт роблять що хочуть, набирають тих хто прийшов, а приходять лише для того щоб отримати диплом. Навіщо цей диплом ніхто не може відповісти. Щоб був. За спеціальністю ніхто не збирається працювати, може лише в кращому випадку 5%. А щоб це все запрацювало треба зробити працю вчителя престижною не на словах а на ділі. До речі стосовно сертифікації чи «ЗНО для вчителів» раніше цього всього не було і вчителі працювали і діти навчалися і освіта була на високому рівні як загальна середня так і вища. А коли почалися 90 роки і вчителі щоб вижити подалися хто в бізнес, хто на ринки, хто за кордон. Залишилися ті хто зараз і навчає. Якщо влада вважає що молодий фахівець а саме хороший фахівець прийде в школу працювати в кращому випадку за 4000.00 грн. то влада і чиновники від освіти дуже помиляються…

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!