В. Громовой: о «Черном лебеде» нашего образования

«Черный лебедь», подкравшийся к нашему образованию, - появление Интернета и всего, что с этим связано в сфере ИКТ

В. Громовой: о «Черном лебеде» нашего образования

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

«Чорний лебідь»* підкрався до нашої освіти задовго до того, як «білі ворони» почали злітатись на Едкемпи...

*Ефект чорного лебедя

З легкої руки Нассіма Талеба так називають практично неймовірну подію, що справляє потужний ефект. Такі непередбачувані, рідкісні, надзвичайні події ламають усі попередні розрахунки і докорінно змінюють усі теперішні уявлення. Приводом до появи такої назви стала історія чорних лебедів. До відкриття Австралії упродовж тисячоліть європейці були переконані, що лебеді бувають тільки білими. Коли вони побачили чорних лебедів в Австралії, одне-єдине спостереження перекреслило аксіому, виведену впродовж декількох тисячоліть.

Те, що ми називатимемо «Чорним лебедем» (з великої літери), – це подія, яка має такі три характеристики.

  • По-перше, вона є аномальною, тому що ніщо в минулому її не віщувало.
  • По-друге, вона має величезну силу впливу.
  • По-третє, «людська природа примушує нас вигадувати пояснення тому, що сталося, після того, як воно сталося, роблячи подію, яка спочатку сприймалась як сюрприз, з’ясованою і передбачуваною».

Потрібна зухвалість, коли є перспектива спіймати щасливого «Чорного лебедя», і надзвичайна обережність, коли є загроза натрапити на поганого «Чорного лебедя», - таким є правило ухвалення рішень.

«Чорним лебедем», який підкрався до нашої освіти ще на початку 90-х, була поява Інтернету і далі всього, що з цим пов’язане у сфері ІКТ (соціальних мереж, он-лайн курсів тощо). Саме Інтернет розірвав «замкнене коло» напівзакритого штучного створеного середовища сучасної середньої школи.

Якими будуть наступні «Чорні лебеді» в освіті, ми не знаємо. Можна з упевненістю сказати лише одне: освіта зараз може розвиватись лише на інноваційній основі.

Оригинал

Освіта.ua
10.04.2018

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев