В. Громовой: О регулировании «воздуха» в образовании...

Наша бюрократия считает, что можно определять сверху содержание образования каждого ученика

В. Громовой: О регулировании «воздуха» в образовании...

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Останні десятиліття йде запекла боротьба проти глобального потепління. Чому так?

Будь-яка бюрократія прагне щось регулювати. Якщо об’єктів регулювання бракує, їх можна придумати. Тому світова бюрократія, починаючи з 1997 року, активно взялась за «регулювання повітря», мотивуючи це необхідністю боротьби з глобальним потеплінням. Отримати таке право можна було лише у випадку, якщо буде доведено, що:

  • глобальне потепління є;
  • що воно шкідливе;
  • що його можна регулювати.

Звісно ж і самі бюрократи та вчені, які отримали відповідні гранти на вивчення глобального потепління, довели нам, що воно є, воно шкідливе і його можна регулювати.

Наша ж освітня бюрократія, наприклад, вважає, що навіть в епоху інформаційного вибуху і миттєвого старіння знань можна визначати зверху зміст освіти кожного учня. Причому робити це ще до того як дитина переступила поріг школи й на увесь період її навчання в школі.

Навіщо перейматись тим, що такий спосіб регулювання змісту освіти зверху призводить до хронічного перевантаження учнів?!

Немає чого турбуватись, що 90% учнів не спроможні опанувати ці програми і йде зі школи з навченою безпорадністю.

Не важливо, що вчителі у цьому випадку так і не навчаться самостійно складати навчальні програми з тим, щоб максимально індивідуалізувати (персоналізувати) навчальний процес…

Головне, що чиновникам забезпечено можливість регулювання нашого освітянського «повітря» - змісту освіти.

Можна привести й сотні інших прикладів надмірної зарегульованості шкільного життя…

Які з них дошкуляють найбільше саме вам? Які варіанти рішення можете запропонувати для зміни ситуації?

Оригінал

Освіта.ua
24.03.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!