В. Громовой: «картография» перемен или «цацы» и «каки»

Нашему образовательному сообществу пора ввести этические стандарты минимального приличия

В. Громовой: «картография» перемен или «цацы» и «каки»

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Як показали останні ФБ-дискусії, які проходять на межі фолу, нашій освітянській спільноті пора запровадити етичні стандарти хоча б мінімальної пристойності.

Ну як нас можуть поважати інші, якщо ми один одного відверто не поважаємо?

Ми б мали бути прикладом належних етичних норм ведення дискусії для всього суспільства, але...

Наприклад, спочатку читаю як «агент змін 00?» таврує керівницю однієї із найбільш потужних у ФБ учительських груп (20 тис. учасників!) ярликами на кшталт «ница людина» та «нероба».

У відповідь створюється опитування на тему «хто є who» та розміщується відкритий лист на ім’я міністра з вимогою не «допустити дискредитацію необхідності реформування освіти» та провокування «протистояння в середовищі освітян: маркування на «свій/чужий», на «агент/контрагент», на «білих/сірих ворон» тощо»

На мій погляд, першопричина цих «срачів» полягає в тому, що чомусь мимоволі і якось зовсім по-дитячому відбувся поділ всіх освітян на два уявних табори: «цяці» і «каки».

«Цяці» - це так звані самопроголошені «агенти змін» і коло їх реальних чи удаваних послідовників.

«Каки» - це і всі ті, хто думає інакше, й ті, кому не дуже хочеться «задрав штаны, бежать за комсомолом», й ті кого влаштовує «бег на месте общепримиряющий».

На жаль, ще з радянських часів ми привчені, що «хто не з нами, той проти нас»,тож автоматично згрібаємо всіх докупи... До категорії «как» потрапляють і «сильно вумні» інтелектуали, які просто дратують деяких вкрай недолугих «агентів змін». Там є і продвинуті вчителі, які скептично дивляться на неофітів нової освіти, бо чудово розуміють, що «нове є добре забутим старим». Є й агресивні ретрогради та відверті консерватори. Є і педагогічне «болото». Але всі в купі, вони «каки».

Зайве доводити, що така примітивна дуалістична модель є абсолютно неадекватним баченням реальності. Це штучно створений поділ, який не на користь нашому спільному «прориву у майбутнє». Адже мережування як сучасний стиль управління, що прийшов на зміну «вертикалі», передбачає залучення партнерів до спільної роботи як в якості союзників (керівників проектів, волонтерів тощо), так і в якості опонентів (експертів, рецензентів тощо). Потужний керівник не боїться створювати навколо себе конкурентне поле, бо це на користь справі і йому особисто.

Розвиток освітньої сфери та нашої освітянської громади можливий лише в процесі діалогу.

«Ніхто з нас не розумніший за всіх нас» («No one of us is smarter than all of u»). Тож треба використовувати колективний інтелект для того, щоб вирішувати проблеми більш розумно, шукати нестандартні шляхи розвитку тощо.

Що б я хотів мати в «сухому залишку» від цього посту? Ілюзій у мене особливих немає: навряд чи «цяці» відмовляться від свого привілейованого статусу «агентів змін», а «каки» навряд чи змиряться із тавром «тормоза перестройки».

Тому «без надії сподіваючись», цитую найвідомішого в Україні «проффесора»: Астанавітєсь!!!

І вслід за котом Леопольдом закликаю: «Ребята, давайте жить дружно».

Оригинал

Освіта.ua
10.01.2018

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев