![]() |
Когда появится возможность работать без стрессов и авралов, выполнять планы, не меняя их ежемесячно? |
В. Мисан: когда в образовании наступит хотя бы год покоя?
Автор: Виктор Мисан, кандидат педагогических наук, доцент, заслуженный учитель Украины.
Допоки педагоги-аматори готують нову армію коучів, фасилітаторів, тьюторів, модераторів, …. Міністерство освіти і науки України риє для них глибокий котлован, або по народному, просто – ЯМУ.
«До чого тут будівельні роботи?» – запитаєте ви. Взагалі будівництвом займаються професіонали, які бездоганно знають, що будувати і як. Та коли слова випереджають думки… отримуємо лише КОТЛОВАН.
Пригадую, як мій старший син, який закінчував 11 клас, раптом перестав цікавитися фізикою. Це зразу позначилося на оцінках, і до мене звернулася Емма Олександрівна - вчитель фізики: «Караул! Впливайте!» У нас відбулася дуже коротка розмова. Син: «Тату, мені не потрібна фізика, і я не хочу витрачати на неї час!» Я: «Сину, на жаль, ми живемо у такій країні, де не знаєш, що тобі потрібно буде завтра і для чого».
Я постійно згадую цю розмову, оскільки вона не втратила актуальності і на сьогодні. І мова тут не про фізику або математику, хімію. Мова про непередбачуваність, про відсутність можливості жити спокійно, працювати без стресів і авралів, реалізовувати сплановане, не змінюючи його через місяць, тиждень. Коли? Коли наступить в освіті той «золотий вік» (хай не вік, а хоча рік) спокою?
Відповідно до наказу МОН від 31.07.2017 за № 1103 «Деякі питання проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» був затверджений перелік предметів для складання ЗНО і встановлено, що …3) для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з англійської, іспанської, німецької, французької мов використовуються завдання сертифікаційних робіт (предметні тести) двох рівнів складності: рівня В1 та рівня В2… 5) випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю іноземну мову на профільному рівні, мають складати відповідний предметний тест рівня В2.
Але пройшло три місяці, і МОН вже передумало. І вже маємо нове рішення від 09.11.2017 № 1459 «Про внесення змін до наказу МОН від 31 липня…»: "у підпункті 3 слова «(предметні тести) двох рівнів складності: рівня В1 та рівня В2» замінити словами «у формі предметних тестів, що містять завдання двох рівнів складності: академічного та профільного"; 2) підпункт 5 викласти в такій редакції: "5) випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю іноземну мову: на рівні стандарту або академічному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань академічного рівня; на профільному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань академічного та профільного рівнів".
І ось нова вісточка від МОНУ – нові навчальні плани та інтегровані курси для 10-11 класу. Думаю, що не варто «ламати списи» в обговореннях та дискусіях стосовно «новацій» МОН. Згідно ж їхньої «логіки», у якій логіка, як правило, відсутня, до 1 вересня 2018 р. ще може все змінитися 100 разів.
У непередбачуваній країні з непередбачуваними діями влади випало «щастя» нам пожити.
Освіта.ua
04.12.2017