О. Мусиенко: МОНоцентризм в тренде децентрализации

Новая визуализация МОН и названия вроде «Новая украинская школа» не меняют сознание педагогов

О. Мусиенко: МОНоцентризм в тренде децентрализации

Автор: Оксана Мусиенко, образовательный эксперт, андрагог, политолог.

Хочу поділитися своїми враженнями про захід, який відбувся вчора в НСК «Олімпійський» і мав назву «Україна на шляху децентралізації освіти».

Захід достойний.

І схоже мета, яку ставили перед собою організатори, досягнута (PR удався).

Все прекрасно організовано і продумано: від роздягалки і бейджика учасника до страв на обід (саме те, що більшості учасників і було потрібно).

Кілька моментів, які про себе відзначила:

Це було схоже на з’їзд КПРС, трансляцію якого по телевізору я пам’ятаю з дитинства. Виступив віце-прем’єр-міністр, виступив міністр; чемно послухали через переклад у навушниках посла Швеції в Україні; подивилися на формулу розподілу освітньої субвенції (довжиною в три рядки на слайді). І – жодного запитання, репліки, пропозиції. Тільки схвальні оплески. Не внесло правдивості у спілкування ні креативне панно, на якому мали «залишити свій слід» учасники заходу, ні організована нетворкінг-гра.

Патерналізм і «шори» не так просто прибрати із єства нашого вчительства. Зміна візуалізації Міністерства та красиві назви на кшталт «Нова українська школа» не вмикають одночасну зміну у свідомості педагогів.

Наші люди, ідуть, їдуть, щоб побути близько біля «перших осіб». Побути красивою картиною для камер, посидіти «почесним караулом» біля пам’ятника МОНоцентризму. Міністр пішов – свічки (камери) погасли, і бал закінчився. На паралелях по 3 спікери і 5 слухачів… Отакі конструктивні обговорення децентралізації в освіті.

Ще один аспект. Децентралізується освіта, але централізується оцінка її якості. З вуст пані Гриневич прозвучало: «Ми субвенції платимо педагогам, тож ми і оцінюємо діяльність педагога. Для цього створюється Державна служба якості освіти». Саме так: МИ. Це ті, хто живуть за наші податки, хто декларують про нові підходи, свободи та індивідуальні освітні траєкторії. Це ті, хто настворювали вже НАБУ і НАЗК… створюють ще один державний контролюючий орган, який контролюватиме якість освіти.

Перебуваючи на форумі, згадала один штрих із своєї освітянської діяльності. Перед початком кожного нового навчального року на обласній конференції звучала доповідь начальника управління/директора департаменту освіти і науки обласної адміністрації щодо стану галузі в регіоні та планів на наступний рік. І ми з колегами (директорами ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації) завжди чекали, коли ж про нас згадають… Я так і не дочекалася.  Пішла.

Вчора на форумі «Україна на шляху децентралізації освіти» хотілося почути коментар міністра з приводу питання, яке викликає високу соціальну напругу, а саме фінансування  ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації. Законопроектом Бюджетного кодексу України, що знаходиться на розгляді Верховної Ради пропонується передача з 1 січня 2018 року вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, що здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнем «молодший спеціаліст», на фінансування до місцевих бюджетів.

На жаль, питання не піднялося. Хоча в тому, що витримають місцеві бюджети і бюджети новостворених громад фінансовий тягар «фахової освіти», є великий сумнів.

Не хочу займатися критиканством. Такі зустрічі повинні бути, однозначно. І добре, що шведські проекти передбачють для них гроші. Але 13 камер, особистий pr високопосадовців не додають їм ні комфорту, ні ефективності. Ті, хто пройшли певний шлях змін і хочуть поділитися своїми ідеями, нехай це роблять у колі тих, хто справді хоче змін у своєму просторі, де він претендує на роль системоутворюючого фактора місцевої освітньої сфери. Так я це бачу…

Освіта.ua
24.11.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!