Елена Панич: реформы не проводятся по принуждению

О реформах надо информировать так, чтобы люди были участниками, а не только объектами реформирования

Елена Панич: реформы не проводятся по принуждению

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».

Про реформи

Об'єктивно кажучи, люди ініціюють реформи, коли хочуть вирішити якісь проблеми, переважно суспільно значущі. У бажанні реформ, в принципі, немає ніякої недоброчесності. Але реформи неможливо здійснити без підтримки тих, чиє життя вони зачіпають.

Зовнішня підтримка реформ не може зводитися лише до OSCE чи USAID, тому що тоді реформи перетворяться на фейк. Мають бути внутрішні стейкхолдери, які дійсно бажають реформ і готові залучатися до їх реалізації.

Інформування про реформи - це ще не легітимізація реформ в очах суспільства. Про реформи треба інформувати так, щоб люди відчули себе учасниками, а не лише об'єктами реформування. Кожна людина повинна бачити своє місце в цих реформах і розуміти, що саме вона виграє від них. Не лише в матеріальному відношенні, але й у ціннісному - не треба думати, що всім потрібні лише гроші. Цінності смислу і моральності - також згодяться, але вони мають бути і мають мобілізувати.

Реформи жодним чином не можна аргументувати словами «у нас занадто багато людей, які мають те і те, і тому нам треба це обмежити...» Це дуже невдала аргументація, яка одразу ж наштовхує на думку про корисливість ініціаторів реформ.

Для реформ недостатньо лише законодавчих змін. У багатьох випадках вони взагалі не потрібні. Помилка думати, що варто розробити і прийняти закон, і всі будуть змушені реалізувати ваші кращі наміри. Змусити людей бути «хорошими» законодавчим шляхом взагалі не можливо, а у нас так тим більше.

Реформи не робляться з примусу. Для них потрібне особливе лідерство. Люди повинні хотіти змін, розуміти їх, відчувати себе їх частиною. Тільки тоді можна сподіватися, що реформи будуть мати успіх.

Оригинал

Освіта.ua
06.11.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!