В. Глущук: вызовы времени в сфере образования

Экспертной среде образования надо сосредоточиться на практическом наполнении концепции НУШ

В. Глущук: вызовы времени в сфере образования

Автор: Владимир Глущук, Центр образовательных коммуникаций. г. Подольск, Одесская область.

Викликів, яких диктує час в освітянській сфері країни, безліч. Можна безкінечно сперечатись, дискутувати, пропонувати власні бачення і підходи. Але освітянському експертному середовищу, вчителям практикам, варто було б зосередитись на практичному наповненні концепції НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА, яка простою мовою пояснює ідеологію змін в освіті, що закладені в новому базовому законі «Про освіту», який став результатом широкого громадсько-політичного діалогу тривалістю понад три роки.

Так, це поки що тільки концепція (лат. conceptio — розуміння) — система поглядів, те або інше розуміння явищ і процесів; єдиний, визначальний задум, і НУШ, поки що, краще із того, від чого ми можемо відштовхнутися. Проходячи крізь горнило перевірки фактами, концепція повинна уточнюватись за змістом. При цьому вона може й не витримати випробування практикою і бути знехтуваною. Ми ж то цього не бажаємо.

Але по черзі. Починаючи виконувати будь-яку роботу, більшість із нас намагається елементарно привести до ладу робоче місце. І тут випливає на поверхню стара проблема - забюрократизована система і паперотворчість. Скільки про це написано, скільки списів зламано, а віз і нині там.

Початок нового навчального року для адміністрації школи, як і десятки років тому назад, починається зі складання безлічі звітів (ЗНЗ-1, 77 РВК), списків, банків даних і т. ін.

Уявіть собі, у школах до нинішнього часу в ручному режимі підраховують, скільки в класах дівчаток, і вираховують віковий склад учнів. Народ, ми ж живемо в інформаційний час. Це повинні робити відповідні програми.

У концепції та формулі НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ прямо передбачено наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладами освіти. Так нумо, зробімо це реальністю. І не фейковою на зразок бездарного «КУРС ШКОЛА», який змушував просто автоматично дублювати в електронному варіанті те, що робили на папері, та добавив ще одні головні болі.

Пропоную, оголосити конкурс на розроблення простої та зрозумілої інформаційної програми для зняття всіх цих «заморочок», а в основу її покласти принцип «єдиного рядка». Що мається на увазі. Від адміністрації школи вимагається заповнити тільки однин рядок – хто навчається і працює в школі (П.І.Б., рік народження, стать, клас, належність до певних категорій і т. ін., - все те, що бажає знати держава про учасників навчально-виховного процесу).

На основі бази цих даних і хай програма формує ці звіти в автоматичному режимі чи для статистики чи для керівництва освіти. Одним махом ми ліквідуємо величезну кількість рутинної та примітивної роботи. Принцип «єдиного рядка» шляхом перехресної звірки з базою РАГСУ (що потрібно також сформувати) раз і назавжди вирішив би питання формування списків учнів і всеобучу, тобто порівнювати, скільки народилось і скільки навчається по досягненню шкільного віку. Це ж прості речі, а тратимо на це купу часу.

Даний принцип «єдиного рядка» ліквідував би і надання довідок про перехід учнів з одного навчального закладу до іншого. Тобто вибув учень з одного закладу і внесений до списку іншого, то все гаразд і не потрібен паперообіг.

У міністра освіти в ідеалі на столі повинна бути червона лампочка, яка загорялась би, якщо навіть хтось один з учнів на всю країну був би не охоплений навчанням (і це в автоматичному режимі).

Так, виникає питання правдивості даних. От тут потрібна система електронного підпису і відповідальності адміністрації, що також абсолютно технічно реально.

Звичайно, це загальне бачення, яке потребує обговорення і деталізації. На що і маю надію, публікуючи цей пост.

Оригинал

Освіта.ua
09.10.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев