В. Белый: о дисциплине и средствах влияния без нервов

Надо внедрить в работу школы организационный ресурс, побуждающий учеников к дисциплине

В. Белый: о дисциплине и средствах влияния без нервов

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

СИТУАЦІЯ

Буває, колеги з інших куточків України запитують про «… санкції щодо порушень дисципліни, особливо в середній ланці школи, бо деколи просто руки опускаються - вік такий, що діти самі не знають, що з ними робиться, і тому потребують виставлення рамок, а тих рамок нема. Не будеш же ставити погану оцінку в журнал успішності за погану дисципліну. Знаю, що в Польщі, окрім журналу успішності, є ще й журнал дисципліни, і він має вагоме значення, бо з поганою дисципліною тебе не візьме жоден ліцей, гімназія чи коледж. Яке Ваше бачення, щоб то було не по-совковому, але ефективно? Дякую».

РЕАКЦІЯ

Варто рядовим вчителям спробувати переконати своє оточення (у першу чергу керівника закладу), а я за нагоди спробую те зробити на загальнонаціональному рівні, у необхідності впровадження у роботу вчителів та учнів наступного організаційного ресурсу, спрямованого на спонукання учнів до дисципліни під час занять, який у рази зменшує потребу у санкціях.

Він полягає у тім, що у закладі є одна класна кімната, розташована поруч з бібліотекою, що призначена для учнів, які не можуть «тримати себе в руках» під час уроку. Будь-якого уроку.

У тій кімнаті під час уроків перебуває черговий вихователь/тьютор/кл. керівник. Сидить там і тихенько робить свої поточні справи. До кімнати інколи заводять учня-порушника і цей черговий отримує для нього у бібліотеці підручник, з якого учень має прочитати певний сегмент і самостійно зробити конспект прочитаного.

Про такий випадок відразу інформуються батьки учня, а також і запрошуються на бесіду до адміністрації/психолога у разі повторів.

Крім цього, на початку кожного уроку/пари староста чи заступник старости класу кладе перед вчителем листок-табличку з тижневим розподілом уроків та позиціями щодо відвідування, спізнень чи проступків тощо. Вчитель у ній робить потрібні записи. На їх підставі вихователь/кл. керівник, по-перше, контактує з батьками, а по-друге, фіксує «від'ємні» бали учня, що визначають підсумковий бал за триместр/семестр його рівня навчально-поведінкової дисципліни/культури.

Відначально всі мають за цим показником 12 балів, а також всі поінформовані про прийнятий у закладі перелік того, за що і на скільки знімається ця первинна величина.

Так є у тих країнах світу, де випадало наживо пізнати організацію роботи ЗНЗ. І так організовано вже більш ніж чверть століття у нашому ФТЛ. Батьки вдячні. Головне, щоб все це робилося без істерії та надмірного рівня тривожності, бо ж діти є діти.

Оригинал

Освіта.ua
25.09.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!