А. Мирошниченко: школьники и физический труд в школе

Если видеть в детях обезьян, а не людей, - педагогика становится дрессурой, а не развитием личности

А. Мирошниченко: школьники и физический труд в школе

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Про дресуру

Багато дискусій ведеться навколо примушення школярів до всілякої фізичної праці в школі. Ну всяке там перетаскування-копання - прибирання.

І всі начебто розуміють, що це за межами закону. Тим не менше знаходяться адвокати.

І ось тут і виникає основний і начебто стовідсотково переконливий аргумент «ЗА» таку працю. При чому цей аргумент настирливо повторюється і повторюється з комента в комент. А звучить він так: « А що тут такого? Праця з мавпи людину зробила». Почитайте самі. Це найпопулярніший аргумент.

І проблема тут не стільки в тому, що люди не бачать нічого поганого в тому, що порушується закон. Проблема в тому, що вони справді вважають дітей мавпами, яких за допомогою дурної фізичної праці потрібно перетворити на людину.

А ось це вже тривожний дзвоник. Бо якщо ми будемо бачити в дітях нерозумних мавп, а не людей, – педагогіка стає дресурою, а не розвитком особистості.

Задумайтесь самі. Як часто навчання зводиться саме до дресури. Головне – виробити певний рефлекс. І це ж з першого до останнього класу таке відбувається.

Чому? Повертаємось до початку. Якщо педагог вважає дитиною мавпою, яку потрібно засобами праці перетворити в людину, якщо батьки підтримують таку позицію, тоді педагогіка набуває зовсім інших якостей. І власне перестає бути педагогікою. А тоді дійсно цілком логічно примушувати дітей-мавп тягати шафи, вимивати коридори, копати клумби. Бо мавпи. Не люди…

Оригинал

Освіта.ua
12.09.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Геннадій
Завдяки таким підходам до виховання підростаючого покоління наша держава схожа на смітник , знищено виробництво . Подивіться на сусідню Білорусь і поцікавтесь як до цього ставиться сам Лукашенко

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!