Игорь Ликарчук: обучение по принуждению - не обучение

Если бы посещение школы сделали не обязательным, сколько бы пришлось закрыть школ и уволить учителей?

Игорь Ликарчук: обучение по принуждению - не обучение

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Сьогодні вранці на пішохідному переході, котрий біля школи, - справжній ґвалт. Дівчинка з другого чи третього класу влаштувала мамі істерику. «Не хочу в школу. Там погано. Там зла вчителька», - на всю вулицю кричало дитя.

Мамі вдалося силоміць затягнути дитину на пішохідний перехід, але дитя уперлося й далі ні кроку. Дві солідні дами, мабуть, вчительки цієї ж школи, мовчки обійшли маму з дитиною й почимчикували, зайняті розмовою, до шкільної хвіртки.

З обох сторін на дорозі справжній автомобільний затор. А на переході дитяча трагедія. Якось та мама силоміць перетягнула дитину й майже на руках занесла її на шкільне подвір'я. А я подумав над таким: «А якби відвідування школи зробили не обов'язковим, а за бажанням? Скільки б тоді довелося закрити шкіл та звільнити вчителів?»

Мені можуть сказати: «Навчання - тяжка праця. А діти до праці не привчені». Я добре знаю цю мантру радянської педагогіки. Але добре знаю й інше: «Навчання з примусу - то не навчання». А в нашій школі навчання саме з примусу. У тому й біда.

Оригинал

Освіта.ua
11.09.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев