И. Ликарчук: а где реформа? Вопрос десятый

Практика показывает: на успешность работы руководителя школы назначение влияет меньше всего

И. Ликарчук: а где реформа? Вопрос десятый

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

От-от наші народні депутати візьмуться за проект Закону «Про освіту». І, мабуть, що приймуть. Й багато кому здається, що в освіті тоді наступить рай. Ой не знаю, чи можна буде те назвати раєм...

У групі «ДУП:ШКОЛА» з'явився ось такий пост авторства Зоя Лебідь:
«Фальш. Цвіль. Саме ці слова не йдуть мені з голови після присутності на конкурсі директорів шкіл у Кропивницькому. І справа зовсім не в тому, що більшість членів атестаційної комісії так чи інакші залежні від міського управління освіти. І не в тому, що роботи, здані під час тестів, не мали жодних ознак анонімності, а критерії оцінки були «плаваючі». І не в тому, що там, де кандидати були «залізні», конкуренти були відсіяні на першому етапі. І навіть не в комічному випадку, коли кандидатка на директора, не надто вільно володіючи державною мовою, запустила замість презентації начитаний відеоролик - це назвали «креативним підходом».

Суть в іншому. У тому, що фейсбук-спільнота на інформацію про конкурс реагує: «Все було домовлено і оплачено відразу!» Сьогодні про це мені в приват написав і одногрупник, який зараз працює в одній зі шкіл. Ок, «домовлено». Виходить, що найавторитетніші педагоги міста проходили всю процедуру конкурсу, знаючи його результати. І навіть коли не знали раніше, то сьогодні мовчки приймають те, що все «домовлено». І ми, як і більшість батьків школярів, теж мовчимо...

І з 1 вересня учням ( я не лише про Кропивницький) про «вічне, світле, добре» розповідатимуть люди, які погоджуються з цією системою. Системою освіти, де закривають очі на домовленості, де панує страх. СТРАХ з великої літери - адже більшість працівників освіти - люди залежні і визнають, що зробити і навіть сказати щось проти лінії «управління» - це так чи інакше втратити роботу.

І тепер до головного - дітей. Які, як відомо, відчувають фальш. А з 6 років їх саме вона і оточує (є, звичайно, винятки). І діти не можуть пояснити свого протесту чи того, чому вчителі для них не є авторитетами, чому швидко зникає бажання вчитися...

А потім, призвичаївшись і ставши громадянами, легко адаптуються до кумівства і «подяк», «влаштування» і «домовленостей». І створюють родини. І все по колу».

P.S: Ясно, що механізми освіти по 30 дітей у класі і т. ін. теж мають значення. Я суто про своє відчуття, яке вже давно мені «муляє» і спонукає займатися з «Батьківська рада Кропивницького та Альтернативна освіта. Кропивницький». Прикро, бо подібні ситуації з виборами директорів характерні для багатьох регіонів України.

Не знаю, кому й чому здалося, що вибори - краще, ніж призначення. Адже практика свідчить, що на успішність роботи керівника школи виборність чи призначення впливає чи не найменше. Бо під час отого конкурсу побачити справжні професійні менеджерські якості майбутнього керманича школи дуже складно. Недарма ж від цієї практики відмовилися ще на початку 90-х минулого століття, коли в совєтській школі така система була запроваджена... А в незалежній Україні її успішно поновили. Та ще й закріпили, як норму, в законопроекті. Замість того, щоб там закріпити принципово новий функціонал керівника закладу освіти, порядок його призначення, звітності, стимулювання роботи та відповідальності за її відсутність. Власне, виборність директорів шкіл усього цього не забезпечить. Це загальновідомо. Та ще й коли ці вибори проходять так, як автор написала в своєму пості. То де реформа?

Оригинал

Освіта.ua
05.09.2017

Популярные блоги
Е. Кравченко: неужели только экзамен гарантирует знания? Надо создавать не экзамены, а систему нормального патриотического воспитания в школах
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев