![]() |
Сопротивление обновлениям некоторых педагогов - игнорирование норм профессиональной этики |
Владимир Белый: НУШ или потеряют ли учителя работу?
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
Теза, що з реформою освіти за концепцією НУШ тисячі українських вчителів втратять роботу, не сходить з вуст противників змін.
Які ж підстави для цього?
А ніяких. Навіть за побіжного, але неупередженого аналізу.
Початкова школа
Дітей шкільного віку в Україні з року в рік стає все більше і новий 2017/2018 навчальний рік тому підтвердження – 408 тис. першачків на тлі попередніх 250 – 300 тисяч. Відтак у країні з’являться додаткові вакансії на посади вчителів початкової школи та з часом ще кращі, ніж зараз, матеріально-фінансові умови для їхньої роботи.
Основна школа
У цьому сегменті освіти так само буде потрібно більше вчителів, бо кількість 5 – 9-х класів лише зростатиме, а з переліку предметів навчальних планів нічого вилучатися не буде. Аналогічно й матеріально-фінансові умови праці ставатимуть кращими.
Старша ланка
Та специфіка цієї ланки, що загальна кількість окремих предметів на окремого учня буде зменшена, отримає наступні два компенсатори:
- по-перше, буде у рази більша кількість годин для кожного з існуючих зараз предметів у профільних класах;
- по-друге, буде трирічний замість дворічного цикл навчання.
Чи означає це, що жоден вчитель-предметник не втратить своєї посади з причини запровадження ліцейської профільної освіти старшокласників, так, як це буде у початковій та основній школі? Якщо по-чесному?
Зрозуміло, що не означає. Але хто саме втратить роботу у системі загальної середньої освіти?
Це буде лише з тими, хто намагатиметься зберегти себе у такій якості, до якої він звик.
Чи має влада позбавляти мільйони молодих людей сучасного освітнього простору тільки тому, що певна частина працівників не хоче працювати у тій новій якості, котра стала актуальною?
Не будемо закривати очі на те, що спротив новому від деяких педагогів відбувається у той час, коли їхні учні успішно справляються з вивченням не одного десятка складних для себе наукових дисциплін.
Натомість вчителю, який отримав грунтовну загальнонаукову підготовку у вищому навчальному закладі, засвоїв педагогічну методологію, психологію та етику з естетикою, тільки й треба, щоб у сегменті своєї «улюбленої» освітньої галузі перейти до нового формату професійної діяльності.
А для чого?
А для того, щоб його власна професійна, скажемо так – корпорація, і у його особі відповідала своїй місії: бути на службі пріоритетних інтересів учнів та студентів, бо народні кошти передбачаються виключно для того, щоб навчальні заклади функціонували саме для учнів/батьків, а не учні/батьки ходять до школи для того, щоб педагоги мали роботу, хай би який застарілий формат вона не мала.
Основа спротиву оновленням з боку деяких педагогічних кіл, які, щоправда, зараз сягають декількох десятків тисяч, в ігноруванн норм професійної етики та академічної доброчесності. Тому учнівській та батьківський спільноті не доведеться сумувати за тими, до кого підходить визначення: «Якщо Ви можете, але не хочете, або хочете, але не можете, вибачайте, але нам, учням/батькам незалежної декомунізованої України, Ваші послуги застарілого штибу більше не потрібні».
Освіта.ua
04.09.2017