М. Бобровский: 9 класс может стать полной вакханалией

Формат ЗНО после девятого класса может принести нам неожиданные последствия учебного процесса

М. Бобровский: 9 класс может стать полной вакханалией

Автор: Марк Бобровский, лицей «Універсум».

Дорогі друзі! З приводу державної підсумкової атестації у вигляді ЗНО за базову (дев’ятирічну) освіту.

Очевидно, такий формат потрібний, бо усі інші формати проведення ДПА себе дискредитували.

Очевидно, що предметами ДПА стануть українська мова, математика, історія, іноземні мови. Ну так, у нас існують головніші і другорядніші предмети, це повелось давно. Але мова зараз не про те.

Формат ЗНО після дев’ятого класу може принести нам неочікувані наслідки навчального процесу.

  • по-перше, це гарячкові пошуки репетиторів в останні місяці навчання, без цього ж у нас ніяк;
  • по-друге, це повний ігнор «другорядних» предметів, з яких не буде ДПА.

Аналогічну ситуацію ми вже маємо в 11 класі старшої школи, коли в другому семестрі навіть у деяких київських школах на уроки приходять 1 - 2 учні. Але там ситуацію рятує, у якійсь мірі, необхідність враховувати середній бал атестата. В базовій школі свідоцтво є практично нікому не потрібним папірцем. Його видають усім.

Ще раз повторю - ситуація в 9 класі буде практично повною вакханалією.

Чи можна попередити ці загрози? Можна.

Для цього провести ДПА у вигляді єдиного загальнодержавного тесту, у змісті якого будуть присутні завдання з усіх предметів інваріантної частини навчального плану (ну, можливо, крім трудового навчання).

Якщо ми реалізуємо це завдання, то автоматично відпадає необхідність репетиторського «натаскування», діти будуть зорієнтовані на системну роботу в школі. Також у такому тесті можна реалізувати міжпредметну інтеграцію, яка є наразі трендовою мрією.

І нарешті, подібний формат ДПА посяде своє логічне місце на вершині освітньої піраміди, на яку має зійти кожен учень.

Оригинал

Освіта.ua
31.08.2017

Популярные блоги
Е. Кравченко: неужели только экзамен гарантирует знания? Надо создавать не экзамены, а систему нормального патриотического воспитания в школах
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев