В. Белый: новая школа - ожидание и разочарование

Миллионов украинцев так и не коснется модель образования с педагогическими преимуществами

В. Белый: новая школа - ожидание и разочарование

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Ось і настав день визначеності щодо заявлених намірів і реальної правди життя сьогоднішнього дня. .

Ось це у проекті ЗУ «Про освіту» до другого читання: «Початкова школа, гімназія і ліцей можуть функціонувати як окремі юридичні особи або як структурні підрозділи іншого закладу освіти (зокрема, закладу загальної середньої освіти І-ІІ, ІІ-ІІІ чи І-ІІІ ступенів). Ліцеї функціонують, як правило, як окремі юридичні особи» ОЗНАЧАЄ, що місцева та обласна влади зберегли завдяки компромісній щодо майбутніх перспектив позиції можливість подовжити існування старорежимної моделі освіти школярів, за якої у ЗНЗ І - ІІІ ступенів всіх школярів утримують під одним дахом.

Тепер точно владі не треба буде «паритися» над проблемою формування мережі профільних ліцеїв для старшокласників своєї громади/регіону як окремої ланки освіти, бо оте «як правило» щодо ліцеїв «як окремих юридичних осіб» не має у «тілі» жодного закону України ніякої правової сили.

На відміну від записаного тут чіткого «путєпроводу» - (зокрема, закладу загальної середньої освіти І-ІІ, ІІ-ІІІ чи І-ІІІ ступенів).

Розчарування

Воно від того, що мільйони українців так і залишаються обабіч моделі освіти, яка має явні технологічні та освітньо-педагогічні переваги - моделі, у якій профільні ліцеї є виключно окремими закладами, бо саме так у сучасних умовах досягаються як високий якісний рівень освіти, так і її особистісно орієнтована спрямованість.

На цьому етапі життя української нації ініціаторам його осучаснення не вдалося посунути справу у бік тієї історично назрілої (як не перезрілої) освітньої моделі, котрою послуговується чи не мільярд школярів закордонного світу.

Натомість вона (нація) буде вимушена продовжувати «вдосконалювати» модель школи, за якої дітей з 1-го по випускний клас силоміць прилаштовують під потреби виживання наявних педпрацівників та супутніх їм приосвітніх «контор».

Оригинал

Освіта.ua
22.06.2017

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев