![]() |
Оценка - отражение субъективной точки зрения учителя об уровне знаний/поведении/отношении к учебе |
Игорь Ликарчук: разговоры о школьных оценках
Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.
У ці дні в сім'ях українців чи не найбільше розмов про шкільні оцінки. За навчальний рік, за весь час навчання в школі... Одні радіють, інші сумують, треті про те намагаються не думати.
Я підтримую третіх. Нам уже давно потрібно звикнути до того, що шкільна оцінка - відображення СУБ’ЄКТИВНОЇ ТОЧКИ зору вчителя про рівень знань/поведінки/відношення до навчання/зовнішнього вигляду учня/його відношення до вчителя...
На учительську оцінку впливає величезна кількість об'єктивних і суб'єктивних чинників, особливо в тоталітарно-адміністративній системі управління школою. У ній немає, і апріорі не може бути, об'єктивної системи оцінювання як роботи вчителя, так і результатів навчання учня.
Це стало абсолютно очевидним після запровадження ЗНО. Незважаючи на всі його огріхи й проблеми.
Тому повторю іще раз: до шкільної (учительської) оцінки потрібно відноситися, як до суб'єктивних короткочасових реалій сьогодення. Й не більше. Та не робити із оцінок катастрофу.
Освіта.ua
02.06.2017