В. Белый: язык цифр о разнице вузов и школы

Может ли высшее образование стать кардинально новым пространством для личностного развития?

В. Белый: язык цифр о разнице вузов и школы

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Чим ВНЗ відрізняється від школи? Мова цифр

Мова про наші немовбито справжні ВИЩІ навчальні заклади - університети, академії, інститути … та школи, гімназії, ліцеї. Я ставлю дещо оце очевидно неочевидне «немовбито» тому, що внутрішня організація діяльності у наших як ВНЗ, так і ЗНЗ, дуже сильно відрізняється від закордонної у рази більш успішної «модельної» практики. Попри існування всіх їхніх національних відмінностей.

В Україні 3 млн. 800 тис. учнів у системі загальної середньої освіти, які вчаться 11 років.

В Україні 1 млн. 300 тисяч студентів у ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації, які вчаться 5 (дехто 6) років.

При цьому в середньому на одного вчителя ЗНЗ припадає дещо менше ніж 10 учнів, а на одного викладача ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації припадає дещо більше 10 студентів.

Крім того, за даними держстату в Україні цього року атестати отримають (немає підстав боятися, що комусь не дадуть) 211 000 випускників 11-х класів, а минулого року наші ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації прийняли на навчання 253 200 осіб. Заявки ВНЗ на цьогорічну вступну кампанію на рівні минулого року.

Схоже, що у нас навчання у ЗНЗ (школі) просто з часом лінійно продовжується у ВНЗ (університети, академії, інститути). Чи може у такій моделі (пам’ятаймо – кількість визначає якість) сегмент вищої освіти стати кардинально новим простором для особистісного розвитку молодої особи?

Чи ж з’явиться у нас дійсно сучасна еліта з дійсно державницькими та національно-орієнтованими політичними цінностями, щоб привести ці цифрові показники структури освіти до рівня характеристик успішних країн світу як передумову до подібного тамтешнім показникам свого національного ВВП?

Корінь історично-нагальної для України потреби у тім, щоб сформувати таку управлінську та політичну культуру, за якої в урядовців, депутатів та, головне, у Першої особи (не лише держави, а й кожного закладу) в основі цілепокладання буде не лише бажання влади, що надає можливість у тіньовому режимі реалізувати ту «цінність», що «українців багато і з них є що взяти». На часі історичний запит на політиків, здатних до конструктування суспільного простору європейських цінностей у 42-х мільйонному географічному центрі Європи, що виходить з-під протекторату Кремля.

Оригинал

Освіта.ua
15.05.2017

Популярные блоги
Е. Кравченко: неужели только экзамен гарантирует знания? Надо создавать не экзамены, а систему нормального патриотического воспитания в школах
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев