В. Громовой: об изменениях в высшем образовании

Люди поверят в реальные изменения в высшем образовании, когда начнут закрывать «фабрики дипломов»

В. Громовой: об изменениях в высшем образовании

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

В українській освіті слід запровадити таке поняття, як академічне банкрутство (academic bankruptcy). Причому використовувати його як щодо окремих студентів, так і стосовно навчальних закладів.

Уявіть таку ситуацію: за поданням роботодавців, які констатують, що рівень підготовки фахівців в такому-то університеті не відповідає навіть мінімальним вимогам ринку праці, розпочинається процедура академічного банкрутства:

  • МОН чи Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти(воно вже працює?) проводить зовнішню оцінку рівня знань студентів цього ВНЗ;
  • прокуратура бере під пильне відеоспостереження процес здачі іспитів та моніторить походження статків керівників цього ВНЗ;
  • антиплагіатники моніторять «творчий доробок» викладачів;
  • місцева громада проводить громадську оцінку їх роботи, шляхом замовлення у незалежній соціологічній компанії дослідження про рівень корупції, реальне працевлаштування випускників, рівень окупності витрат на «корочку» тощо.

У випадку невтішних результатів цей ВНЗ закривається. На його матеріальній базі, у разі потреби, відкривається новий університет (чи філія того, що вже існує) з новим менеджментом та «просіяним» викладацьким складом.

У нинішній катастрофічній ситуації у нас просто немає іншого виходу, окрім закриття 70% ВНЗ, які не забезпечують належну якість освіти. Лише у випадку проведення такої «шокової терапії» ті 30% ВНЗ, які залишаться, почнуть реально працювати, а не лише імітувати освітній процес, амортизувати безробіття та поширювати корупційні практики.

Я думаю, що люди повірять у те, що відбуваються реальні зміни в сфері вищої освіти лише у випадку, якщо ми почнемо одну за іншою закривати «фабрики дипломів».

Ситуація настільки погана, що лагідні мелодії косметичних змін тепер абсолютно недоречні, допоможе тільки хардкор (англ. hardcore — жорсткий, радикальний).

А поки реальних змін у вітчизняній вищій освіті немає, скажімо правду випускникам 2017 року:

  • Подивіться «чорний список» (ініціюємо його складання, перш за все за критерієм оцінки роботодавців) українських ВНЗ, до яких не варто йти ні за яких обставин (навіть, щоб закосити від армії), бо там немає освітнього процесу як такого, а ціна їх «корочки» на ринку праці є абсолютно нульовою. Немає «чорного списку»? Не проблема, усі й так знають, з дипломами яких ВНЗ найбільше випускників працюють касирами у магазині «АТБ».
  • У кого є можливість, тікайте звідси «світ за очі» навчатись кудись за кордон якомога далі від пострадянського простору, туди, де можна здобути справжню освіту.
  • Відмовтесь від радянського стереотипу про необхідність мати «корочку» заради «корочки». «Гріш їй тепер ціна в базарний день». Краще після закінчення школи здобувайте професійну освіту, спробуйте десь працевлаштуватись та оберіть он-лайн курси з того, що пропонує «Coursera» чи «Prometheus».
  • Зрозумійте, що і в українського суспільства в цілому, і у кожного з вас немає «короткого шляху» до самореалізації, добробуту і щасливого життя. Є лише довгий шлях через здобуття справжньої освіти, побудови суспільства знань.

Оригинал

Освіта.ua
03.04.2017

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев