А. Мирошниченко: мысли о Макаренко

Если строить школу по рецептам Макаренко - мы непременно все равно построим колонию

А. Мирошниченко: мысли о Макаренко

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Про «святе»…

Тільки не кидайте зразу камінням! Розумію, що інколи є сталі догми, від яких важко відмовитись. Це як в дитинстві важко сприйняти інформацію про те, що Діда Мороза не існує. Бо звикли що існує. Легше вірити в беззаперечність аксіом – ніж просто поглянути на них «свіжим оком».

Власне, це я веду до базової постаті радянської та пострадянської педагогіки. А саме до Антона Семеновича Макаренка. Колись із цікавістю читав його книжки. Ті книжки, які і сьогодні вивчають майбутні педагоги в університетах.

Багато там чого гарного. Але от задумався. Просто проаналізував. А який, власне, досвід мав Антон Семенович? І якось тривожно стало. Бо весь його колосальний досвід був направлений на створення колоній для дітей.

Тут якось не по собі мені стало від таких думок. Це що ж виходить? Виходить, ми переймаємо педагогічний досвід побудови тюрем для дітей? Може, і гарних – але тюрем. Такий собі педагогічний гуманізм в межах тюремних стін?

Тоді стає зрозумілим вкорінене в генетику наших вчителів тяжіння до форм, лінійок, однотипності їжі та поведінки. Не Макаренко, звичайно, винуватий в цьому. Він у свій час і на своєму місці був геніальною людиною. Але, може, варто задуматись про те, що коли будувати школу за його рецептами – ми неодмінно все одно збудуємо колонію. Бо його рецепти для цього писались.

Такі от «неправильні» думки…

Оригинал

Освіта.ua
28.03.2017

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев