Н. Саражинская: зачем ученикам программирование?

«Информатика 5-9» - это старый математико-алгоритмический сухарь с уклоном в сторону программирования

Н. Саражинская: зачем ученикам программирование?

Автор: Наталья Саражинская, учитель информатики, г. Белая Церковь, модератор на EdEra по обновлению программы «Информатика. 5-9 классы».

Численні коментарі до програми «Інформатика 5-9» на EdEra містять здивування й обурення «Навіщо кожному учневі вміти програмувати?»

Вимоги до кожної 13-річної дитини України щодо вміння програмувати складаються з 224 слів лише в одній темі «Алгоритми і програми» у 8 кл. https://goo.gl/JG1Wm5

Цим програма «Інформатика 5-9» грубо порушує зміст Державного стандарту, у загальній частині якого в галузі теоретичної інформатики є лише «учні розвивають алгоритмічне мислення як засіб планування, організації діяльності». ЦЕ ВСЕ. Про вміння програмувати не згадується.

На кінець 9 кл. (за вимогами програми) кожен школяр України має вміти «створювати програми для введення й виведення елементів масивів, програмувати пошук заданого, мінімального та максимального значення в масиві; програмувати обчислення середнього арифметичного та кількості елементів масиву; програмувати опрацювання елементів масиву, що задовольняють певні умови; програмувати рух графічних об’єктів та здійснювати управління його швидкістю за допомогою таймера...» і схожі «легкодоступні та зрозумілі» усім батькам і дітям терміни.

«Дати поняття алгоритму - це одна справа, а створювати програми в 8-9 класах у середовищах програмування - це вже програмування».

У методичних рекомендаціях 2016/2017 н. р. для дітей 8 класу: «рекомендується розпочинати вивчення процесу розроблення програм з використанням повнофункціональної мови програмування і середовища програмування». І рекомендовано «використовувати середовища програмування: Object Pascal, Visual Basic, Python, Java, C#, C++, Lazarus (мова Object Pascal)».

Тобто, це аж ніяк не початкове знайомство з основами програмування та не згаданий у стандарті «розвиток алгоритмічного мислення».

Структура та стилістика програми інформатики 5-9 є застарілим, ще в дусі старих радянських часів, документом. Й сьогодні ще, як близнюк, нагадує рос. стандарт 2015 року для поглибленого вивчення інформатики. Близнюк російський виглядає привабливіше, бо в їх програмах лишились (на відміну від нашої) в достатній кількості мультимедіа, моделювання, графіка, анімація, питання безпеки. В українському Держстандарті подібним напрямкам теж приділяється достойна увага, але, на жаль, не в програмі.

Наша «Інформатика 5-9» - це старий математично-алгоритмічний сухар, зі значним перекособоченням в бік професійного серйозного програмування та математики (російська інформатика належить до математичної галузі).

Цифрове середовище багатше й цікавіше, свідчення тому - програми з інформатики європейських країн.

Чому так може бути в Україні, що примхи однієї людини в МОН, яка відповідає за інформатику, можуть нівечити долі сотні тисяч дітей, яким не цікаві глибокі деталі мов Python, Java чи C++? Ці українські діти завтра, можливо, стануть музикантами, художниками, поетами й не мріють про програмування. Їх долі і талант можуть бути стертими невпевненістю в свої силах через непосильні вимоги програмувати у 8 та 9 класах (224+127 слів вимог до теми «Програмування») для 1 години на тиждень інформатики.

Програмування не планують вилучати зі змісту «Інформатики 5-9» науковці та чиновники у складі робочої групи з оновлення, і принципово не чують десятки коментарів вчителів та й самих програмістів (які натомість пропонують розвивати мислення дитини).

Програмування для дитини - як вищий рівень таланту в галузі, як написання своєї пісні чи створення дизайнерського одягу, як видання роману, як відкриття нового закону чи доведення нової теореми...

Залишаю, як історію, деякі із численних коментарів з EdEra з застереженнями та проханнями НЕ ПРИМУШУВАТИ програмувати кожну дитину в Україні у віці 13-14 років.

Оригинал

Освіта.ua
27.02.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Сергій
Я - вчтель інформатики і обома руками підтримую автора допису. Програмування - це не справа кожної дитини. У багатьох для цього відсутній достатній рівень логічного мислення, математична база, бажання (виходячи з напрямку обраної майбутньої професії). На сьогодні інформатика перетворилась в самий важкий шкільний предмет. А навіщо?
unforgiven 2
Цікаво чи хоч один із представників керівників міністерства освіти і науки України досконало володіє хоч однією мовою програмування? А від дітей вимагають.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!