Виктор Громовой: «5 обезьян и лестница с бананом»

Мы живем в стране фруктов, которые висят у нас перед носом, но никто не пытается их сорвать

Виктор Громовой: «5 обезьян и лестница с бананом»

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Як уникнути ефекту «п'яти мавп та драбини з бананом»?

Жорстокий експеримент над тваринами «Five Monkeys, One Banana»:

1. В клітку саджають п'ять мавп. Ставлять драбину, на вершину якої кладуть банан. Мавпи починають наввипередки лізти на драбину, щоб дістати банан.

2. У цей момент їх поливають холодною водою із брандспо́йта. Тільки вони на драбину, їх поливають водою. Так роблять багато разів, аж поки у них не з'являється стійка асоціація: «драбина – холодна вода».

3. Одну мавпу забирають з клітки, і замість неї підсаджують нову мавпу. Та приколу не знає і відразу ж лізе по драбині, щоб дістати банан. Але чотири інші мавпи, які знають про послідовність «драбина – вода», відразу ж починають її бити. Вона знову на драбину, ті її знову починають бити.

4. Забирають ще одну мавпу яка знає, що «драбина = холодна вода». Замість неї запускають нову мавпу. Та на драбину - її всі б'ють, причому мавпа, яка не знає що інші три б'ють, щоб їх не поливали холодною водою, б'є новоприбулу мавпу просто за компанію.

5. Так зрештою висаджують всіх мавп, яких поливали водою, і підсаджують нових. Нарешті в клітці чотири мавпи, яких ніколи за спробу залізти на драбину водою не поливали. Але коли до них підсаджують п'яту мавпу і та починає лізти за бананом, ці чотири накидаються її бити!

Як наслідок, на драбині лежить банан, але жодна з мавп навіть не намагається його дістати. Чому? Тут так заведено.

Ми живемо в країні фруктів, які висять у нас перед носом, але ніхто не намагається їх зірвати.

У багатьох педагогічних колективах ніхто вже і не пам'ятає, хто і коли когось «поливав холодною водою» в момент, коли він (вона) намагались щось зробити по-новому. Та досі діє правило: не висовуйся!

Оригинал

Освіта.ua
30.01.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!