М. Бобровский: учебный план сделает детей тупее

Следовало начинать с программ как производной в образовании, а под них уже составлять учебный план

М. Бобровский: учебный план сделает детей тупее

Автор: Марк Бобровский, лицей «Універсум».

Дорогі друзі! Кілька слів з приводу пропонованого навчального плану старшої школи:

1. Даний навчальний план зробить дітей ще тупішими. Хоча куди вже далі.

2. Строки для розробки ефективного навчального плану вже давно пройшли. Обговорювати його потрібно було ще років зо три тому. Зараз практично форс-мажор, тому усе буде робитись «через пень-колоду». Яскравий приклад - за планом на розробку програм відповідно до навчального плану відводиться лютий-квітень, тобто три місяці. Три місяці, Карл!!! Потрібно розробити нові програми, а для інтегрованих курсів - принципово нові програми! Та над ними лабораторія інституту має декілька років працювати, а не три місяці.

3. Потрібно було розпочинати з програм як похідної змісту освіти, а під програми уже складати навчальний план. А то виходить, що ми спочатку ставимо меблі, створюємо інтер’єр, а потім муруємо стіни та робимо дах будинку. Нові стандарти старшої школи розроблені ще за царя гороха, тобто Дмитра Володимировича. За цей час вже давно можна будо б при бажанні окреслити курси та їх наповнення і ґрунтовно вивчити та спокійно обговорити.

4. Навіть якщо ми отримаємо ефективний навчальний план, ми не отримаємо ефективну освіту, бо існує стримуючий чинник, більше того - стіна. Це існуючий режим у школі і класно - урочна система. Які б освітні технології ми не придумували б, врешті-решт вони будуть дискредитовані наявністю шести - восьми уроків на день.

5. Впроваджувати нові освітні технології в існуючу радянську систему освіти - це все рівно, що напихати сучасною електронікою стару мазанку під стріхою.

6. Без впровадження погодинної системи оплати вчителя, а не існуючої поурочної, прогресу в освіті не буде. Принцип поурочної оплати праці «прочитав і пішов» дискредитує і саботує будь які інновації.

7. Переконаний, що старшу школу потрібно розділити - у 10 класі закінчувати вивчення загальноосвітніх предметів, а 11 клас - залишити виключно профільні предмети, яких має бути не один, як у випадку з математичним профілем, і не два, а три - чотири...

Оригинал

Освіта.ua
30.01.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Частково погоджуюсь з автором. Більше того, виявляється, що в Проекті вже нічого змінити не можна (а для чого тоді обговорювати?) - хіба що за рахунок природничих дисциплін збільшити кількість годин на "Захист Вітчизни"

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!