В. Глущук: эффект «Марка Цукерберга» в школе

Поддерживать работающих на результат: только так можно дать стимул к продуктивной работе

В. Глущук: эффект «Марка Цукерберга» в школе

Автор: Владимир Глущук, Центр образовательных коммуникаций. г. Подольск, Одесская область.

Чи можливий ефект «Марка Цукерберга» в українській освіті?

Поганий той солдат, який не мріє стати генералом – говорить відома приказка. Поганий той вчитель, який не бажає професійного росту та самореалізації, – говоримо ми.

Та у чиновників від освіти, думка, мабуть, інша.

Уявімо, що Марк Цукерберг (творець найвідомішої соціальної мережі світу), який в 24 роки став мільярдером, народився б в Україні й проміняв свої непересічні якості програміста на непересічні якості талановитого вчителя. Щоб він досяг у свої 24 роки?

Попрацювавши спеціалістом 4 роки на мінімальній зарплаті, він мав би можливість подати заяву на отримання 2 категорії з різницею в оплаті у 200 гривень, і то - за умови схвалення атестаційною комісією.

Коротко кажучи, теперішня система професійного росту та атестації вчителів не тільки не відповідає часу, а стала гальмом для розвитку освіти. Молодь стала амбітною, молодь ставить високу планку, бажає самореалізуватися не в пенсійному віці, а тут і зараз.

Це загальносвітовий тренд, який в нашій освіті наштовхується на правила, які вигадали ще за «царя Тимка» і з маніакальною впертістю намагаються видати за єдино вірні.

Система атестації, отримання категорій, грошових виплат, визнання – вимагає корінного реформування. Що повинно бути покладено в основі цієї системи? Тільки принцип ДИТИНОЦЕНТРИЧНОСТІ!

За умови реалізації цього принципу на практиці саме дитина з набутими компетентностями й знаннями буде визначати, хто, яку і коли отримає категорію. Так, діти різні, навчальні можливості різні, тому потрібно створювати відповідну систему визначення цих навчальних можливостей. От тут би й попрацювати нашій «педагогічній» науці. І якщо, наприклад, навчальні можливості дитини на низькому рівні, це не повинно заважати професійному росту.

Якщо б український «Марк Цукерберг», попрацювавши рік-два в школі, довів, що його учні показують відповідні до своїх навчальних можливостей результати(компетенції і т. ін.), він повинен відразу отримати категорію «вчитель вищої категорії.

Підтримувати тих, хто працює і показує результат - тільки так можна дати реальний стимул до творчої та продуктивної праці.

Освіта.ua
25.01.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев