В. Глущук: эффект «Марка Цукерберга» в школе

Поддерживать работающих на результат: только так можно дать стимул к продуктивной работе

В. Глущук: эффект «Марка Цукерберга» в школе

Автор: Владимир Глущук, Центр образовательных коммуникаций. г. Подольск, Одесская область.

Чи можливий ефект «Марка Цукерберга» в українській освіті?

Поганий той солдат, який не мріє стати генералом – говорить відома приказка. Поганий той вчитель, який не бажає професійного росту та самореалізації, – говоримо ми.

Та у чиновників від освіти, думка, мабуть, інша.

Уявімо, що Марк Цукерберг (творець найвідомішої соціальної мережі світу), який в 24 роки став мільярдером, народився б в Україні й проміняв свої непересічні якості програміста на непересічні якості талановитого вчителя. Щоб він досяг у свої 24 роки?

Попрацювавши спеціалістом 4 роки на мінімальній зарплаті, він мав би можливість подати заяву на отримання 2 категорії з різницею в оплаті у 200 гривень, і то - за умови схвалення атестаційною комісією.

Коротко кажучи, теперішня система професійного росту та атестації вчителів не тільки не відповідає часу, а стала гальмом для розвитку освіти. Молодь стала амбітною, молодь ставить високу планку, бажає самореалізуватися не в пенсійному віці, а тут і зараз.

Це загальносвітовий тренд, який в нашій освіті наштовхується на правила, які вигадали ще за «царя Тимка» і з маніакальною впертістю намагаються видати за єдино вірні.

Система атестації, отримання категорій, грошових виплат, визнання – вимагає корінного реформування. Що повинно бути покладено в основі цієї системи? Тільки принцип ДИТИНОЦЕНТРИЧНОСТІ!

За умови реалізації цього принципу на практиці саме дитина з набутими компетентностями й знаннями буде визначати, хто, яку і коли отримає категорію. Так, діти різні, навчальні можливості різні, тому потрібно створювати відповідну систему визначення цих навчальних можливостей. От тут би й попрацювати нашій «педагогічній» науці. І якщо, наприклад, навчальні можливості дитини на низькому рівні, це не повинно заважати професійному росту.

Якщо б український «Марк Цукерберг», попрацювавши рік-два в школі, довів, що його учні показують відповідні до своїх навчальних можливостей результати(компетенції і т. ін.), він повинен відразу отримати категорію «вчитель вищої категорії.

Підтримувати тих, хто працює і показує результат - тільки так можна дати реальний стимул до творчої та продуктивної праці.

Освіта.ua
25.01.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!