С. Лысань: какой должна быть школа моего ребенка

Тезисы и критерии для школы, в которой, в материнском понимании, должен учиться 11-летний ребенок

С. Лысань: какой должна быть школа моего ребенка

Автор: Светлана Лысань, частный нотариус.

Пропоную до обговорення, якою, на вашу думку, має бути школа. Коротко прикинула тези та критерії для школи, де, за моїм розумінням, слід вчитися моїй 11-річній дитині.

1. Дитина в безпеці. Власне відчуття безпеки дитини в школі. Світ - не ворог, він відкритий і безмежний. Бо коли рівень впевненості достатній – дитина починає схоплювати все блискавично.

2. Виключення стресів.

3. Зручні меблі, тихі звуки, облаштовано все так, щоб дитина не травмувалася, дизайн, безпека, чистота, впорядковані вбиральні, виконані людські та санітарні норми для нормального комфортного існування.

4. Школа - це простір, де все навколо твоє, скрізь можна, світ для тебе відкритий, ти в безпеці завжди, почувайся вільно, заборонених для гри, навчання, перебування кімнат нема. Школа не формує шори, рамки.

5. Діти досліджують довкілля, дає практичні знання, в тому числі на вулиці.

6. Проводяться системно уроки терплячості, дітей вчать вміння чекати.

7. Буденна допомога вчителю, діти беруть участь у процесі, формуються навички допомоги і відповідальності.

8. Табель без оцінок для молодших дітей. Повідомляють батькам про набуті навички, що вміє дитина: терпляче чекати, їсти самостійно, вміння дружити, вміння користуватися книжкою.

9. Школа вчить дітей контролювати емоції.

10. Спілкування дітей різного віку. Гуртування. Дружба. Проводяться регулярно уроки з відповідальності. Старші взаємодіють з молодшими, наприклад, п’ятикласник дає завдання першачку. Старші прямо на уроці взаємодіють з молодшими, контролюють якість їх навичок, уроки спілкування, взаємодії.

11. Школа формує у дітей вміння товаришувати, - одна із пріоритетних навичок. Співпрацювати задля спільної мети, працювати з усіма, будувати стосунки з ними, це критично важливо у дорослому житті.

12. Навчання має бути тотальним (під час перерви, після уроків, у вихідний…), але учень того не має помічати.

13. Сенс освіти - познайомити дитину до 6 класу з усіма науками, аби ДИТИНА обрала, які предмети їй цікаві, і на них зосередилася в старшій школі. Завдання середньої школи - максимально привабливо показати всі науки, користь і важливість кожної. Наприклад, математика навколо нас, всередині нас і весь світ - це суцільна математика. Бо далі діти будуть самі обирати предмети і мають вирішити, що їм ближче та цікавіше.

14. На що має орієнтуватися школа: дитина має вміти, а не знати. Компетентності, а не знання.

15. Школа має прищепити / сформувати стійкі вміння і цінності.

16. Школа має підтримати природну допитливість дитини. Креативний і вмотивований вчитель може цьому навчити.

17. Мають бути уроки домогосподарювання, де вчать тому, що буде потрібно в реальному житті. Всіх однаково вчать: і дівчат, і хлопців зробити табуретку, приготуванню їжі…

18. Вивчення мов: англійська як мінімум на рівні розуміння носіїв мови.

19. У школі не має бути порівняння учнів.

20. Можна порівнювати себе теперішнього з тим, що був якийсь час тому.

21. Школа має вчити під девізом: «Кінцевої істини в сучасному світі не існує»:

  • відстоювання своєї думки, висловлювати свою думку;
  • креативити;
  • сприймати без стресів поразки;
  • не зазнаватися від перемоги
  • вміти швидко навчатися, світ швидко змінюється
  • створювати нові професії та галузі.

Школа має бути максимально відкрита:

  • всім дітям тут же на уроці оцінки;
  • камери в класах для онлайн-трансляції;
  • все прозоро;
  • все можна подивитися батькам в інтернеті і в школі: розклад, аналітика успішності, відгуки і пропозиції батьків і дітей, оцінювання вчителів, рейтинги вчителів.

Оригинал

Освіта.ua
16.01.2017

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!