М. Бобровский: минусы проекта учебного плана

Проект учебного плана для 10-11 классов содержит достаточно много минусов и подводных рифов

М. Бобровский: минусы проекта учебного плана

Автор: Марк Бобровский, лицей «Універсум».

Дорогі друзі!.. Нарешті з’явився проект навчального плану старшої школи за новими стандартами... Не хотілося б огульно критикувати, але проект містить досить багато мінусів і підводних рифів, які оминути складно... Хотілося б висловитись з таких питань, які можуть стати болючими.

1. Подобається нам це чи ні, але старша школа «заточена» під ЗНО. Тому два профільних предмети - це недостатньо для дитини, яка буде здавати чотири предмети. Тому бажано було б використати нинішній поділ на предмети профільного та академічного рівня. Тільки не робити програму академічного рівня, як зараз - за принципом «відчіпного», за яким у ряду предметів академічний і стандарт нічим не відрізнялись. Або за яким у фізико-математичному профілі я не міг використати академічний рівень з української мови, а маю використовувати «розширений» стандарт. Погодьтесь - це безглуздо.

2. Не хочу образити жоден з предметів, але обсяг годин профільного рівня для деяких з них дещо неадекватний. Якщо я поставлю профільною математику (10 годин), то інший профільний предмет я вже не зможу використати. Тобто про фізико-математичний профіль я можу забути. А у нашому ліцеї, наприклад, багато хто мріє про спеціальність ІТ-технології, а там зараз пріоритетними є математика та іноземна. А у мене профіль буде обмежений математикою - 10 годин профільного рівня, а цикл профільних предметів обмежений 11 годин в 10 класі і 13 годин в 11 класі.

3. З приводу базових курсів «Людина і суспільство» та «Людина і природа». Чому перший обмежений обсягом 2/0, а другий - 3/3?

4. Зрозуміло, що курс «Людина і суспільство» буде викладати історик, і він сяк так буде животіти (я маю на увазі курс). А от щодо курсу «Людина і природа» мій прогноз - він розчиниться і дискредитується. Усе дуже просто - візьметься його викладати біолог - буде переважання до біології, фізик - до фізики і т. ін.

5. Вибірково - обов’язкові предмети. Реального вибору учнів цих предметів не буде. Більше того, це майже неможливо реалізувати технічно. Тому реально вибірково – обов’язкові предмети будуть використовуватись за «концепцією» і концепцією. Перший підхід нам дуже знайомий - будуть довантажувати учителів, які мають недостатньо годин. Другий підхід більш виважений - будуть обиратись предмети за принципом наявності кваліфікованих учителів, які зуміють зацікавити даними предметами учнів.

6. Якщо у старшій школі буде викладатись інтегрований курс «Література», то логічно робити ЗНО з української мови та української і зарубіжної літератури.

Пропозиції:

  • розділити старшу школу на загальноосвітню і профільну. Базові і вибірково – обов’язкові предмети закінчувати вивчати у 10 класі. 11 клас присвячувати профільним предметам, з яких діти будуть здавати ЗНО. Однозначно профільним предметом буде українська мова і, можливо, з 10 класу. Усі інші предмети стають профільними з 11 класу за потребами учнів;
  • у такому разі у нас відпаде необхідність у введенні псевдопредметів «Людина і суспільство» та «Людина і природа». Відчуваю, що ми з ними ще наплачемось;
  • у 10 класі «вибірково – обов’язкові» предмети зробити обов’язковими і в цьому ж класі закінчувати їх вивчення;
  • потрібно терміново розробляти навчальні програми з відповідним змістовим та методичним наповненням. Без цього навчальний план ми можемо крутити як завгодно, але не знаючи змісту навчальних програм, ми не прийдемо до правильного результату.

Оригинал

Освіта.ua
28.12.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!