Игорь Ликарчук: как понять замыслы авторов Хрестоматии?

Ощутимо, что среди составителей Хрестоматии нет обычных, но мудрых учителей начальных классов

Игорь Ликарчук: как понять замыслы авторов Хрестоматии?

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Я не є фахівцем із початкового навчання. Я не пишу віршів і не вважаю себе великим знавцем дитячої літератури.

Тому читаю дуже розрекламовані «Хрестоматії сучасної української літератури для читання в 1-2 і 3-4 класах» як звичайна людина, дідусь і педагог із багаторічним стажем роботи в освіті (подобається це комусь чи не подобається, але я того не соромлюся).

І, відверто кажучи, не можу відшукати чогось дуже поетичного й пізнавального в таких рядках:

Ось маленьке мавпенятко.
В нього мавпи мама й татко,
Мавпи бабці й дідусі,
І сусіди геть усі.

Уявляю, що читаю цього вірша онукові. А він запитає: «А хто може бути іще у маленького мавпенятка татом або мамою, крім мавп»? Що відповісти дитині? А коли запитає про мавпячих дідусів і бабць? Це уже зовсім круто. Агов, біологи?

Або в хрестоматії для 3-4 класів є такі рядки:

Розливає тишу зелена квітка тиші
— заховатися в ній
чи як?..

Гарні рядки, але мені здається, щоб це пояснити дітям, то, мабуть, потрібно бути сукупно кандидатом біологічних і філософських наук. Як деякі члени редколегії...

Прочитав у Хрестоматії і таке завдання : «Росли груші на вербі, а верба на дубі. На чому росли жолуді? Відповідь: [на груші]». Навіть і не знаю, як це коментувати.

Й подібного у двох томах іще стільки... Читати - не перечитати.

Ні, мабуть, я все-таки не можу зрозуміти високі задуми укладачів цього видання.

Хоч серед них і радник міністра, і закордонна поетеса, і бібліотекар, і заслужена журналістка, і лауреат освітянської премії часів Табачника...

Немає лише кількох звичайних, але мудрих й відданих дітям вчителів початкових класів. Котрі краще від будь-яких лауреатів, кандидатів і докторів наук знають, які літературні твори потрібні їхнім вихованцям.

P.S. Продовжує тему Марина Подгайная, наводячі в коментарі такі поетичні рядки: «Пацюкуйте, пацюки, поки пацюкується. Бурундукуйте, бурундуки, поки бурундукується»! Віршик називається «Сумна скоромовка»...

Далі буде.

Оригинал

Освіта.ua
19.12.2016

Популярные блоги
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев