Е. Панич: творческий подход сократит плагиат

Не будет оснований так часто говорить о плагиате, когда исследователю будет интересна его работа

Е. Панич: творческий подход сократит плагиат

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, єксперт Реанимационного пакета реформ, группа "Освіта-наука».

Розмови про плагіат насправді не нові. Колись вони ходили також, тільки не мали такого політичного звучання. Пам'ятаю, як років десять тому викладачка одного поважного університету скаржилася мені на системне списування рефератів її студентами. Виходило так, що кожного наступного року їй давали один і той же текст реферату, який вона майже вивчила на пам'ять. Студенти списували чи то одне в одного, чи скачували з інтернету. Вона гордо заявляла, що викидає це все на сміття.

Тоді я намагалася запитати в неї: як часто ви змінюєте теми рефератів, а також контрольних, курсових робіт? Який елемент творчості в них допускаєте і заохочуєте? Чи не дати студентам замість реферату інше завдання? Наприклад, висловити свої міркування щодо прочитаної книжки? При розумному і творчому підході плагіату в студентських роботах могло б бути набагато менше. Але ж це треба мати натхнення впроваджувати цей підхід.

По правді, я була дуже здивована, коли дізналася, як моя донька «отримала» тему для курсової. Теми розподіляли зі стандартного, затвердженого на кафедрі переліку, який, вочевидь, давно не змінювався. У результаті вона була впевнена, що не має права писати в тексті курсової роботи свої власні думки, а повинна лише переписати розділ підручника, назва якого приблизно збігалася з назвою курсової. Мені довелося докласти зусиль, щоб переконати її в іншому. Коли я вчилася в університеті, студенти самі формулювали свої теми курсових і дипломних, обирали цікаві для себе проблеми і досліджували їх. Про плагіат не було підстав так часто говорити. Те, що тобі цікаво, ти досліджуєш самостійно.

Оригинал

Освіта.ua
25.11.2016

Популярные блоги
А. Мирошниченко: что нужно на самом деле учить? Сейчас наша школа не дает базового образования, а подменяет его информационным хламом
Г. Сищук: «медвежья услуга» для первоклассников Раннее изучение программы первого класса - ошибочный путь, который не гарантирует успех в школе
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев