В. Белый: недостатки проведения олимпиад

Предметные олимпиады как «ярмарка интеллектуального самохвальства» требуют обновления организации

В. Белый: недостатки проведения олимпиад

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Не пройшло й десяти тижнів навчання учнів у нових для них класах поточного навчального року, а вони, після завершення предметних олімпіад у своєму закладі, починають змагатися на районному та міському рівні.

Освітяни, для яких принципи академічної добропорядності є чимось більшим, ніж лише красива риторика/патетика чи зручним прикриттям тіньових оборудок на «ярмарку інтелектуального самохвальства», давно критикують недоліки проведення шкільних предметних олімпіад.

Головними були і лишаються порушення у ході встановлення їхніх результатів, що привносять педагоги, задіяні у проведенні чи не всіх інтелектуальних змагань між школярами різних закладів.

Чого, до речі, практично не має у межах одного закладу.

Звісно, не буде доречним, щоб у черговий раз перераховувати всі складові пакету ризиків змагального принципу «Fair play», зокрема й у цьому профільному освітньому питанні.

Натомість не завадить чи не кожному причетному до менеджменту в освіті, хто має морально здорову та суспільно ціннісну позицію, спробувати запропонувати той чи інший проектний варіант оновлення змісту, структури та організації роботи з обдарованими дітьми. Зокрема у сегменті проведення шкільних предметних олімпіад та дослідницько-пошукових конкурсів.

ОРГАНІЗАЦІЯ

Зі спілкування з педагогами-практиками бачу актуальними наступні очікування щодо олімпіад з боку вчительської спільноти:

  • добровільна участь школярів;
  • добровільна участь педагогів у роботі олімпіадних комісій (за запрошенням організаторів);
  • дворівнева структура: обласний та всеукраїнський рівень;
  • двоетапне проведення( заочний тур: січень - прийом робіт, лютий - оголошення результатів, очний тур - квітень);
  • індивідуальне учнівське представництво:

- учасник не має права вказувати свій заклад та свого вчителя/тренера;

- учасник самостійно вирішує, в олімпіаді якого рівня брати участь, виходячи зі змісту заочного туру;

- учасник самостійно/з батьками/супроводжувальними особами вирішує проблему доїзду/повернення додому;

  • анонімний принцип оцінювання кожної роботи учасника і не менш ніж трьома різними експертами;
  • он-лайн супровід проходження олімпіади, перевірки робіт у реальному часі на каналі ю-туб;
  • позавідомча для сектору загальної середньої освіти установа, що призначається відповідальною за проведення (університети, академії тощо);
  • гарантована бюджетна оплата роботи членів олімпіадної комісії;
  • цінні призи переможцям за спортивним принципом (три абсолютних перших місця);
  • грамота учаснику із зазначенням його абсолютного результату та відповідного тому місця у загальному списку учасників.

РЕГУЛЮВАННЯ

При цьому у контексті регуляторів, спрямованих на забезпечення принципу доброчесності напрошуються до нормативного запровадження наступні принципи організації справи:

  • управління ризиками від можливих конфліктів інтересів;
  • санкції організаторам, які допустили порушення принципів чистоти та об’єктивності інтелектуальних змагань, як то:

- складання протоколу про адміністративне порушення;

- відсторонення від участі у проведенні заходів терміном на 3 роки;

- позбавлення права займати педагогічні посади терміном на 5 років тих, хто причетний до повторних порушень.

Зрозуміло, що для цього потрібно дещо змінити відомчу нормативну базу та деякі статті законів про освіту. Але ж на те у нас і має працювати і МОН, і ВР як органи, найняті суспільством задля реалізації прав громадян, здобувачів освіти зокрема, на рівність у можливостях та дотримання правил чистоти діяльності у сфері бажання їх (громадян) до суспільно-культурного самовираження.

ПУБЛІЧНІСТЬ

Що ж до поширення суспільно значимої інформації про олімпіади, їх переможців та вчителів-тренерів і закладів, які є у тій чи іншій мірі успішними у цій справі, то діло не стане, але має у частині «хвилини слави» здійснюватися за принципом «Всьому свій час», тобто лише опісля підведення підсумків. Для всього іншого є ота трансляція у режимі реального часу, щоб всі вболівальники «тримали кулачки» за своїх дистанційно: десь так, як на шахових турнірах.

Оригинал

Освіта.ua
15.11.2016

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев